ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش ایلنا، علی وحدت طی یک نشست خبری با اشاره به کاهش مدت صدور ضمانتنامه‌ها گفت: تا پیش از این برای صدور ضمانت‌نامه‌ها باید یک فرآیند ۴۰ مرحله‌ای طی می‌شد و این در حالی است که امروز ضمانت‌نامه‌ها حداکثر تا چهار روز صادر می‌شود.
وی افزود: در تلاشیم تا با تعاملاتی که با بانک‌ها داریم، میزان ارایه تسهیلات به شرکت‌ها را افزایش دهیم و موانع را از مسیر توسعه فعالان بخش دانش‌بنیان حذف کنیم. تا به امروز توانسته‌‌ایم مدت زمان ارایه تسهیلات را به دو تا سه‌ ماه کاهش دهیم.
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه میزان مصوبات برای شرکت‌های دانش‌بنیان رشد دو برابری داشته است، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان با خلاقیت‌ها خود می‌توانند به دور زدن تحریم‌ها کمک کنند و به نقطه اتکایی برای اقتصاد کشور تبدیل شوند.
به گفته وحدت، تحریم‌ها برای کشور مضر است اما ویژگی‌هایی نیز به دنبال خواهد داشت که یکی از آن‌ها گردش نگاه‌ها به توان ملی و تولیدات داخلی است.
وی با اشاره به تدوین بسته همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: میزان ۹ برابر سرمایه اولیه به این صندوق‌ها اعتبار داده خواهد شد که سه برابر تسهیلات و شش برابر خط اعتباری خواهد بود.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه طی سه ماه اخیر توانسته‌ایم ۲ هزار میلیارد ریال به ۳۰۰ طرح اختصاص دهیم، ابراز داشت: میزان تسهیلات ارایه شده به شرکت‌ها دانش‌بنیان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۱۵ درصد این میزان جزو معوقات باقی‌ مانده است.
وحدت با بیان اینکه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید نهاد‌ها و مجموعه‌های دیگر نیز همکاری کنند، ابراز داشت: ما باید با تعامل با نهاد‌هایی مثل وزارت ارتباطات و دیگر مجموعه‌ها و اتصال آنها به یکدیگر مسیر توسعه فعالان دانش‌بنیان را هموار کنیم.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت همه استان‌ها کشور بهرمند شویم و مرکزگرایی را از بین ببریم تا همه فعالان بخش دانش‌بنیان با توجه به ظرفیت منطقه‌ای خود فعالیت داشته باشند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید بتوانند در بازار داخلی فعالیت بالایی داشته باشند و ما مسیر حضور آن‌ها در این بازار را هموار خواهیم کرد، عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید بتوانند در بازار‌های خارجی نیز حضور پیدا کنند و اگر بخواهند با خارجی‌ها رقابت داشته باشند، باید به بخش صادرات توجه ویژه‌ای داشته باشند و ما نیز با بسته‌های تدارک دیده شده سعی می‌کنیم تا زمینه حضور در بازار جهانی را فراهم کنیم که بخشی از این بسته حمایتی به فرراهم کردن شرایط حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، کمک هزینه برای پذیرش هیات‌های خارجی و پوشش هزینه‌های تاییدیه‌های بین‌المللی است.
وحدت با بیان اینکه یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان عدم وجود سرمایه‌گذار مناسب است، یادآور شد: بخش خصوصی باید به شرکت‌های دانش‌بنیان ورود پیدا کند و اگر نهادهای خصولتی وارد طرح‌هایی که ما آن‌ها را طراحی کرده‌ایم، شوند و نیازهای جامعه فناوری کشور را مرتفع کنند، می‌توانند رشد توسعه فعالان حوزه دانش‌بنیان را تسریع کنند.
وی ارائه فناوری را از محور‌های اصلی بخش دانش‌بنیان دانست و بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی به دنبال توسعه فناوری‌های روز مانند اینترنت اشیا و هوش‌ مصنوعی است و معتقدیم که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند معضلاتی مثل آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی را برطرف کنند و باید دیگر نهاد‌ها نیز فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را جدی بگیرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه