کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱ آبان

Microsoft نیز همانند سایر شرکت‌ها، پیش‌بینی مالی ۳ماهه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی خود را ارائه کرده است. طبق این گزارش مجموع درآمد این شرکت ۲۰.۵ میلیارد دلار است که ۴.۷ میلیارد آن سود خالص خواهد بود.
اما مهمترین نکات موجود در این گزارش مالی، مربوط به سرویس‌های Office و Cloud این شرکت است. درآمد بخش تجاری Office به میزان ۵ درصد رشد داشته است، در حالی که این رقم برای بخش مصرف‌کنندگان Office در ۳ماهه‌ی پیشین ۸ درصد بوده است.
درآمدی که Microsoft از آن به عنوان «رایانش ابری هوشمند» یاد می‌کند، با افزایش ۱۱۶ درصدی Azure و ۱۱ درصدی سرورها، ۸ درصد رشد داشته است.
در بخش Windows نیز درآمد OEM نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است اما درآمد بخش موبایل آن کاهش شدید ۷۲ درصدی را شاهد بوده است. با توجه به آنکه Microsoft قید تولید گوشی را زده است، چنین رقم‌های کاهشی زیاد جای تعجب نخواهد داشت.
بخش بازی این شرکت نیز با ۵ درصد کاهش درآمد رو به ور بوده است. Microsoft علت آن را کاهش درآمد در بخش Xbox عنوان داشته است. این در حالی است که کاربران فعال Xbox Live از ۳۹ میلیون در سال گذشته به ۴۷ میلیون در ۳ماهه‌ی اخیر رسیده‌اند.
Surface نیز بار دیگر نقش خوبی در درآمد Microsoft ایفا کرده است. درآمد بخش Surface در سه‌ماهه‌ی گذشته به ۹۲۶ میلیون دلار رسیده است. رقمی که ۳۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. هم Surface Pro 4 و Surface Book می‌توانند عاملان این افزایش درآمد باشند. در همین راستا Microsoft در صدد معرفی محصولی جدید از خانواده‌ی Surface به صورت all-in-one PC می‌باشد.
نباید فراموش کنیم که Microsoft با خرید LinkedIn چه برنامه‌هایی در حوزه‌ی بخش کسب‌وکار و مشاغل در سر دارد. در پی چنین درآمدهایی، سهام Microsoft برای اولین بار پس از دسامبر ۱۹۹۹ به رقمی بیش از ۶۰ دلار به ازای هر سهم رسید.

برچسب هاRevenueMicrosoft
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیوگرافی بیل گیتس؛ از ابتدا تا ثروتی بی انتها