ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۳ اسفند

به گزارش شرکت ارتباطات زیرساخت، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش ظرفیت دیتای کشور درپی افزایش مصرف اینترنت خبر داد و گفت: اپراتورها به دنبال کاهش هزینه استفاده کاربران از شبکه ملی اطلاعات هستند.
سجاد بنابی گفت: در پی افزایش ۴۰ درصدی مصرف دیتا در کشور با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و دور کار شدن کارکنان ادارات بخش های دولتی و خصوصی به دلیل شیوع بیماری کرونا و ضرورت استفاده از دیتا، ظرفیت پهنای باند کشور افزایش پیدا‍ می‌کند.
وی افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت در لایه دروازه بین الملل کشور محدودیت ظرفیت ندارد ولی اپراتورهای مختلف در لایه دسترسی شبکه (access) یک سری محدودیت هایی داشته اند و از شنبه صبح با همکاری اپراتورها، مخابرات و ارائه دهندگان دیتای ثابت (FCPها) افزایش ظرفیت های دسترسی را در شبکه زیرساخت کشور ایجاد کرده ایم و ظرفیت اینترنت یکی از اپراتورها دو برابر می شود و مشکلات آن تا حدودی برطرف می‌شود.
بنابی اضافه کرد: قیمت تعرفه دسترسی به سایت های داخلی در بستر شبکه ملی اطلاعات در حالت عادی، نصف سایت ها و اپلیکیشن های خارجی است و اکثر اپراتورها با هماهنگی تولیدکننده های محتوا سعی دارند این هزینه را کاهش دهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه