گوناگون
الناز فرجی۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

نیروهای پلیس در حال تجربه ی افزایش جرایم انجام شده در شبکه های ارتباط جمعی هستند. آنها در حال جستجو و بررسی شمار فزاینده ی جرایم در فیس بوک و توئیتر در انگلستان هستند که با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی بیشتر و بیشتر میشوند.
ادعاهای مبنی بر جرایم جنسی، آزار و تهدید به مرگ از جدی ترین وقایعی بود که گزارش شد و هزاران جرم دیگر که در 2014 در مقایسه با سال گذشته صورت گرفت.
38 پلیس از 45 تا رشد زیادی در میزان جرایم گزارش شده در فیس بوک در سال 2014 دیدند، در حالیکه 24 تا از آنها همچنین گفتند که آنها در سال 2013 گزارشات اینچنینی بیشتری در مورد توئیتر دریافت کردند. بزرگترین نیروی کشور، پلیش متروپولیتیتان ( وابسته به پایتخت) 1207 جرم درباره ی فیس بوک در 2014 دریافت کرد. 935 تا در 2013 و 997 تا در 2012.
DCI تونیا آنتونیس از واحد جرایم سایبری نورفلک و سافولک گفت: من فکر میکنم که دلیلش این است که همه از تکنولوژی استفاده میکنند و بخشی از زندگی روزمره ی مردم است. "
این خیلی مهم است که قربانیان این جرایم اعتماد به نفس کافی را برای جلو آمدن و گزارش دادن دارند و برای ما مهم است که فرصت کاوش و اجرای عدالت را داشته باشیم. "
ولی با این حال هنوز جرایم بسیاری است که گزارش نمیشود و حتی وقتی میشود، پیدا کردن مجرمان آسان نیست.
برندا ماتوی 17 ساله از آزار نژادی توسط شخص نا معلومی در شبکه های اجتماعی رنج میبرد و سرانجام با تشویق والدینش تصمیم گرفت که با پلیس تماس بگیرد.
دانش آموزی از کالجی در ایسپویچ میگوید: پلیس آمد و ما گفتگویی در این باره داشتیم و آنها گفتند که ما تلاش میکنیم کاری در این باره انجام دهیم اما چند ماه بعد... هیچ چیز.  دانش آموز دیگری در کالج مز ماتو ، جک پری که او هم 17 ساله بود از چنین جرایمی میترسد .
او میگوید: چیزهایی مانند فیس بوک و توئیتر وسایل عالی ای برای ارتباط و دریافت فوری اخبارند ولی در این موارد (جرایم) افراد میتوانند قسر در بروند. "
چند مورد بسیار معروف بوده اند که به پیگیری انجامیند.  استلا کریسی و فمنیست فعال ، کارولین پریز هر دو توسط توئیت های آزار دهنده در کمپین جین آستین بمب باران شدند!  3 نفر مورد پیگیری قرار گرفتند.
این مسایل بعد از درخواست آزادی اطلاعات توسط جامعه ی خبرنگاران آشکار شد.  پلیس بزرگ منچستر گفت : 959 جرم در فیس بوک در سال 2014 گزارش شد ؛ 512 تا در 2013 .
سوپت پاول جیاناسی از شورای روسای پلیس ملی باور دارد که مسئولیتی بر عهده ی پلیس و فراهم کنندگان اینترنت است که مردم را  در حالت آنلاین محافظت کنند.
او میگوید: هر کس که احساس میکند در حال اذیت شدن در شبکه های اجتماعی است باید به پلیس گزارشش را بدهد . توسط سایت دید حقیقی (dedicated true vision) تا ما بتوانیم کاملا به کاوش بپردازیم " .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بحث برانگیز ترین تغییر توئیتر نزدیک تر از آن است که فکر میکردیم