ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

مجموع معاملات انجام شده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در ۸ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۹۸ درصد افزایش یافته است.
به گزارش پیوست، طبق آماری که از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت منتشر شده است مجموع معاملات انجام شده در ۸ ماهه اول امسال در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ۱۹۸ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال ثبت شده این در حالی است که در همین دوره زمانی در سال گذشته (۱۳۹۶) در این سامانه ۶۶ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال حجم مجموع معاملاتی انجام شده است.
این معاملات شامل مناقصه، مزایده و خریدهای دولتی می‌شود. سامانه ستاد با هدف ایجاد شفافیت در خریدهای خرد و جزئی دولت و همچنین برگزاری مناقصه و مزایده‌های دولتی ایجاد شد.
طبق همین آمار مجموع معاملات انجام شده در ستاد در آبان ماه امسال ۲۴ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریال و در مهر ماه ۲۴ هزار ۱۰۸ میلیار ریال گزارش شده است که در این دوره زمانی نیز معاملات ثبت شده در ستاد در حدود ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سید امیراصغری، در گفت‌وگو با پیوست در پاسخ به این سوال که دلیل رشد ارقام ثبت شده به صورت ناگهانی در برخی از ماه‌های سال در مقایسه با ماه‌های دیگر چیست؟ گفت: «این تفاوت ارقام که در برخی از ماه‌های سال دیده می‌شود به دلیل نزدیک شدن به پایان سال مالی یا پایان سال شمسی برخی از دستگاه‌‌ها است. دستگا‌‌ه‌های دولتی باید بودجه‌ای که به آن‌ها اختصاص داده شده است را هزینه کنند.»
طبق آماری که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده تعداد دستگاه‌هایی که عضو ستاد شده‌اند در ۸ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۵۲ درصد رشد داشته است و از ۶۱۴ دستگاه در ۸ ماهه ابتدایی سال ۹۶ به هزار و ۵۴۶ دستگاه در ۸ ماهه اول امسال رسیده است. رشد تعداد دستگاه‌های عضو ستاد در ۲ ماهه مهر و آبان ماه نیز قابل مشاهده است. تغییرات عضویت در طی این دو ماه در سامانه ستاد تقریبا ۳۹ درصد رشد داشته و از ۱۴۸ دستگاه به ۲۰۶ دستگاه رسیده است.
این میزان رشد تاثیر خود را به صورت مستقیم روی سفارشات خرید نیز گذاشته است. سفارشات خرید دستگاه‌ها در ۸ ماهه اول امسال ۶۴ هزار و ۱۶۱ عدد بوده و در همین دوره زمانی طی سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸ سفارش خرید ثبت شده است.
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به منظور افزایش تامین کنندگان در این سامانه و فراهم شدن رقابت بیشتر در عرضه کالا چندی پیشتر اعلام کرد اقدام به برگزاری جلسات هفتگی با اصناف و اتحادیه‌ها کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه