کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر

Mozilla در روز گذشته اعلام داشت که درآمد آن در سال گذشته‌ی میلادی ۲۸ درصد رشد داشته است. یعنی بیشترین افزایش در ۳ سال گذشته. نزدیک به تمامی ۴۲۱ میلیون دلار ثبت شده به عنوان درآمد بنیاد Mozilla از طریق پرداخت‌های حق امتیازی صورت گرفته است. به عنوان بزرگ‌ترین نمونه می‌توان به پرداخت‌های مالی که موتورهای جست‌وجویی که به عنوان پیش‌فرض مرورگر Firefox قرار داده می‌شوند، اشاره نمود.
بنیاد Mozilla یک ارگان غیرانتفاعی است که  شرکت Mozilla را به عنوان بازوی تجاری خود به منظور ایجاد و نگهداری Firefox برای گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای خانگی مدیریت می‌کند.

طبق گزارشات مالی منتشر شده، ۴۱۷ میلیون و یا به عبارتی ۹۹ درصد از کل درآمدها، از حق امتیازهای پرداختی شرکت‌ها به Mozilla تأمین می‌گردد. این مقدار از درآمد Mozilla هیچ‌گاه از ۹۱ درصد از درآمد کل آن پایین‌تر نیامده است. اگرچه Mozilla در سالیان اخیر تلاش‌هایی برای ایجاد منبع درآمدی دیگری چون درج آزمایشی تبلیغات درون مرورگری در سال ۲۰۱۴ برای خود نموده بود، اما راه به جایی نبرد. سرانجام Mozilla در دسامبر ۲۰۱۵ ایده‌ی تبلیغات درون مرورگری را از برنامه‌ی خود حذف کرد.

برچسب هاFIREFOXMozilla
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا تصمیمات جدید موزیلا می توانند جلوی کاهش سهم فایرفاکس را بگیرند؟