تکنولوژی
رضا رزمی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۳۰ مرداد

با افزونه "Dmail" امکان از بین بردن ایمیل‌های ارسال شده خود، حتی ایمیل‌های قدیمی را دارید. گوگل چندی پیش قابلیتی را معرفی کرد به‌نام  "Undo Send". این افزونه به کاربران اجازه می‌داد که تا ۳۰ ثانیه پس از ارسال ایمیل، ارسال آن را متوقف کنند، ولی اگر این زمان ۳۰ ثانیه می‌گذشت، "Undo Send"، قادر به از بین بردن ایمیل‌های ارسال شده نبود، حالا افزونه "Dmail" این مشکل را حل کرده است.
افزونه "Dmail"، این امکان را به شما کابران جیمیل می‌دهد که هر وقت تمایل دارید ایمیل ارسال شده را از بین ببرید. از ویژگی‌های خوب این افزونه این است که شما به‌سادگی می‌توانید به صورت پیش‌فرض تنظیم کنید که بعد از یک زمان معینی ایمیل ارسالی شما از بین برود.
وقتی شما با استفاده از این افزونه ایمیل ارسال شده را از بین می‌برید، نیازی نیست دستگاه گیرنده هم افزونه "Dmail" داشته باشد، در واقع این افزونه این ایمیل را پاک نمی‌کند، صرفا رمزگذاری می‌کند که با این کار امکان باز شدن آن وجود ندارد. وقتی شما ایمیل ارسال شده را از بین می‌برید، برای گیرنده پیامی ارسال می‌شود که این پیام از بین رفته و در دسترس نیست و در واقع اجازه خواندن ایمیل از گیرنده سلب شده است.
وقتی شما ایمیل را با افزونه  "Dmail" ارسال می‌کند در واقع این ایمیل به صورت محلی و با الگوریتم ۲۵۶ بیتی استاندارد رمزگذاری می‌شود. اریک کوهن توسعه‌دهنده این افزونه گفته است: یک کپی رمزنگاری شده به پایگاه داده‌ای تحت کنترل دیمیل ارسال می‌شود. سپس دریافت‌کننده‌ ایمیل در واقع آدرس محل ایمیل را بر روی سرورهای دیمیل به همراه رمز عبور آن دریافت می‌کند. هیچ‌یک از سرورهای دیمیل و یا جیمیل نه رمز عبور و نه محتوای پیام را دریافت نمی‌کنند و فقط فرستنده و گیرنده‌ ایمیل می‌توانند محتوای آن را بخوانند.
این افزونه بسیار کاربردی و ایمن است و توسعه‌دهندگان این افزونه در جهت توسعه آن و آماده‌سازی نسخه اندروید و "iOS" در تلاش هستند.
کاربران جیمیل و گوگل‌کروم امکان رایگان نصب این افزونه را از این لینک دارند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ساعت هوشمند جدید وکتور شاید هوشمند ترین نباشد اما عمر باتری 30 روزه اش این مشکل را جبران میکند