ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳۰ شهريور

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پس از افشاگری روز گذشته‌ی وزیر ارتباطات در خصوص اخاذی ۲۲ میلیارد تومانی چند شرکت عرضه‌کننده‌ی خدمات ارزش افزوده (VAS) و کسر مبالغ ناخواسته از حساب سیم کارت مشترکین، محمد جواد آذری جهرمی جزئیات بیشتری از این تخلف مخابراتی را اعلام کرد.
وزیر ارتباطات گفت: شکایات زیادی به دست ما رسیده بود دایر بر اینکه افراد بدون اینکه خودشان درخواست داده بوده باشند، عضو سرویس‌های ارزش افزوده شده‌اند و مبالغی از حسابشان کسر شده است.
به گفته‌ی جهرمی تخلف شش شرکت محرز شده و این‌ها با سوء استفاده از زیرساخت‌های فنی موجود که در اختیارشان بوده حدود ۲۲ میلیارد تومان به صورت غیرارادی از حساب مردم برداشت کرده‌اند.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: افرادی که این پول‌ها از حساب‌شان برداشت شده مشخص هستند، مبالغش هم مشخص است و بنا شده ظرف ده روز آینده این پول‌ها را به حساب مردم برگردانند و پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادستانی کل کشور ارسال می‌شود.
جهرمی تاکید کرد: گزارش کامل اینکه این شرکت‌ها چه کسانی بودند، میزان جرایم‌شان چقدر بوده و چگونه سوء استفاده کرده‌اند را به زودی منتشر خواهیم کرد.
محمدجواد آذری جهرمی پیش از این هم در واکنش به نارضایتی‌ها در همین زمینه عنوان کرده بود که به یک پرونده‌ی بزرگ تخلف در ارزش افزوده رسیده‌ایم و برای ما شفاف است که تخلفاتی صورت گرفته و وقتی کل پرونده به سرانجام رسید اعلام می‌کنیم. یک باندی در حوزه‌ی ارزش افزوده وجود دارد که اختاپوسی است و گزارش آن را به مردم می‌دهیم.
در این راستا جهرمی دیروزدر صفحه‌ی توئیتر خود اعلام کرد: بررسی پرونده‌ی یک کلاهبرداری پیامکی ارزش افزوده ⁩ به پایان رسید. وی‌ درباره‌ی کلاهبرداری‌های صورت‌ گرفته، اظهار کرد: برخی از شرکت‌های ارزش افزوده در پنج ماه اخیر حدود ۲۲ میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده‌اند که خواسته‌ام وجوه اخاذی‌ شده را ظرف ۱۰ روز به مشترکین بازگردانند و پرونده برای سیر قضایی به دادستانی ارسال شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه