امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد

محققان امنیت سایبری نقص امنیتی جدیدی که بر روی تراشه‌های محاسباتی مدرن تاثیر می‌گذارد و مربوط به نقص تراشه‌های Spectre و Meltdown هستند را پیدا کردند. این اشکالات در ماه ژانویه ظاهر شده بودند.
مشکل تراشه‌ی جدید، Speculative Store Bypass یا Variant 4 نامیده می‌شود، نقص جدید که عضو خانواده‌ی همان گروه اصلی از معایب تراشه است، روز دوشنبه توسط محققان امنیتی مایکروسافت و گوگل مشخص شدند.
اگرچه این ایراد بر بسیاری از تراشه‌های اینتل، Advanced Micro Devices، و Softbank ARM Holding تاثیر می‌گذارد، محققان توضیح داده‌اند که به علت وصله‌های مرورگر وب که اوایل سال جاری برای رفع مشکلات Spectre منتشر شده بودند، خطرهای به وقوع پیوسته‌ی جدید اندک هستند.
نقص‌های Spectre و Meltdown که از ژانویه پیدا شدند، رمزهای عبور و دیگر اطلاعات حساس روی تراشه‌ها را قابل خواندن می‌کنند. در نقص‌های کشف شده‌ی جدید، کامپیوترها تلاش می‌کنند کاری را که کاربر می‌خواهد در آینده انجام دهد حدس بزند، به این فریند اجرای حدسی گفته می‌شود.
با این اوصاف، به نظر می‌رسد مشکلات امنیتی تاثیری بر قیمت سهام سازندگان تراشه نداشته است. سهام اینتل با ۱۶.۸ درصد رشد از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۴.۳۲ دلار، و قیمت سهام AMD هم با ۱۸.۳ درصد رشد به ۱۲.۹۹ دلار رسیده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه