تکنولوژی
رضا حسن زاده۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي

گوگل مجددا آسیب پذیری خاصی را در سیستم عامل ویندوز 8.1 شناسایی و آن را افشا کرده است، امری که موجب واکنش خشم آلود مایکروسافت شده است.این حفره امنیتی به مهاجمان امکان می‌دهد تا از راه دور به رایانه های کاربران حمله کنند.
مایکروسافت می گوید گوگل با افشای این حفره‌ها بدون آنکه وصله ای برای برطرف کردن آنها عرضه شده باشد، صرفا امنیت کاربران ویندوز را به خطر می اندازد. این شرکت گوگل را متهم کرده که حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران را در معرض دسترس هکرها قرار می دهد تا آبرو و اعتبار شرکت مایکروسافت را زیر سوال ببرد.
در مقابل گوگل می گوید موضوع را به مایکروسافت اطلاع داده و از آنجایی که بعد از گذشت 90 روز مایکروسافت کاری برای حل این مشکل نکرده مجبور شده موضوع را افشا کند. این شرکت می گوید سیاستش این است که بعد از 90 روز آسیب پذیری های امنیتی کشف شده در دیگر نرم افزارها و برنامه های رایانه ای را افشا کند.
گوگل در ماه دسامبر سال قبل هم دست به اقدام مشابهی زد و جزییات یکی از آسیب پذیری های وصله نشده ویندوز را در سرویس گوگل کد افشا کرد.
آنچه که باعث شده تکرار این اقدام گوگل با واکنش تند مایکروسافت مواجه شود این است که شرکت مذکور برای رفع مشکل مذکور وصله ای طراحی کرده و قصد داشت آن را همراه با مجموعه وصله های امنیتی تازه خود امروز یعنی در تاریخ 13 ژانویه سال 2015 عرضه کند. مایکروسافت می گوید با گوگل در تماس بوده و این شرکت از موضوع بالا مطلع بوده است.
این شرکت رفتار گوگل را نوعی مچ گیری توصیف کرده که به ضرر مشتریان و کاربران محصولات مایکروسافت تمام خواهد شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روش نصب پیشنمایش فنی ویندوز 10