ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ ارديبهشت

به گزارش ارز دیجیتال، افغانستان در حال تلاش برای تقویت اقتصاد بیمار خود با بیت کوین است.
خلیل صدیق، رئیس بانک مرکزی افغانستان، در نشست بهاره سالانه هیئت مدیره گروه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن به ایشیا تایمز (Asia Times) گفت که ممکن است افغانستان اوراق قرضه ارز دیجیتال مستقلی ارائه دهد که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند.
هدف از این کار جمع‌آوری ۵.۸ میلیارد دلار برای حمایت از بخش‌های بحرانی معادن، انرژی و کشاورزی این کشور است.
افغانستان طی سه دهه گذشته با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و در حال حاضر ۲۵ درصد جمعیت این کشور بیکار هستند و در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
صدیق اظهار داشت که بیت کوین می‌تواند در قالب قراردادهای آتی فلزات، نظیر لیتیوم، مورد استفاده قرار گیرد. او افزود، ارزش ذخایر معدنی افغانستان بیش از ۳ تریلیون دلار برآورد شده است.
در حقیقت، انتظار می‌رود که این کشور یکی از بزرگ‌ترین استخراج‌کنندگان لیتیوم در جهان باشد که به علت تقاضای زیاد برای خودروهای برقی به مقدار کمی در دسترس است.
کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس صندوق بین‌المللی پول، اذعان داشت که او از برنامه‌های بیت کوینی افغانستان حمایت می‌کند؛ در عین حال او معتقد است صدور اوراق قرضه بر روی بستر بلاک‌چین باید قبل از اجرا به طور رسمی، در یک محیط Sandbox مورد آزمایش قرار گیرد.
افغانستان تنها کشوری نیست که در حال بررسی بیت کوین است. تونس کارگروهی تشکیل داده است که بر روی صدور اوراق قرضه مستقل بیت کوین مطالعه می‌کند.
مروان العباسی، رئیس بانک مرکزی تونس، در نشست بهاره به نمایندگان گفت که کشورش قبلا از پرداخت نقدی دیجیتال از طریق سیستم پست تونس که توسط شرکت DigitUS Tech ساخته شده بود استفاده می‌کرد.
ازبکستان هیأتی را به این رویداد فرستاد تا بتواند بر روی بیت کوین و بلاک چین مطالعاتی را انجام دهد. جاولون وهابف (Javlon Vakhabov) سفیر ازبکستان در ایالات متحده، به نمایندگان حاضر در این نشست گفت که اوراق قرضه بیت کوین افغانستان می‌تواند با بازار قراردادهای آتی پنبه این کشور همراه شود، چرا که کشورهای آسیای میانه پنجمین تولیدکننده کالاهای مبادلاتی در جهان هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه