تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

قبل از اینکه فضاپیمای مطالعه گر افق های پلوتو به مطالعات خود در مورد قمر های پلوتو دور از کمربند کوییپر پایان دهد چند تصویر از کوچکترین قمر پلوتو ,کربروس , انداخت.این تصویر عکس ها و پرتره های خانودگی  4 قمر دیگر پلوتو را تا اخر می  گذشته تکمیل کرد.
این عکس که از فاصله 255000 مایلی از کربروس گرفته شده است نشان دهنده این است که جرم این قمر  دو لپ دار شکل کمتر از 8 مایل(13 کیلومتر)در طولانی ترین نقطه آن و حدود 3 مایل (4.8 کیلومتر)در کوتاه ترین نقطه آن است.در مقایسه با بزرگترین قمر پلوتو,چارون,قطری به اندازه 751 مایل(1209 کیلومتر)دارد.نیکس و هایدرا ,2 قمر بزرگ بعدی پلوتو به صورت سراسری و تخمینی 25 مایل(40 کیلومتر)قطر دارند و استیکس که تقریبا هم سایز کربروس است در حدود 6-7 مایل (10-11 کیلومتر )میباشد.


طبق گفته ناسا,دانشمندان فکر میکنند که کربروس در اثر تاثیرات گرانشی این اواخر با توجه به اندازه گیری های تلسکوپ هابل بزرگتر شده است .دلیل این ناهمگونی بین جرم و اندازه همچنان به صورت راز مانده است اما دانشمندان میگویند ممکن است شکل لپی آنها نتیجه ادغام دو شی در گذشته های دور بوده باشد.


پیش بینی های ما بیشتر برای قمر های کوچک دیگر بوده است نه کربروس.همکار محقق افق ها وقمر ها در انستیتوی SETI , مارک شوالتر از کالیفرنیا این مسئله را ذکر کرد.


اطلاعات و تصاویر ارسالی از افق ها نشان داد  که سطح کربروس شبیه به بعضی قسمت های سیاره کوتوله و قمر های آن است که با آب یخ شیرین پوشش داده شده است.
افق های جدید که در سال 2006 راه اندازی شده بود به طور خاص به شکل گیری سیستم پلوتو,کمربند کوییپر و شکل گیری اولیه در منظومه شمسی پرداخته بود. ابتدا ارسال تصاویر برای  پلوتو در فوریه 2015 از سیاره کوتوله شروع شد و پس از گذر ژانویه در حال حاضر بیش از 75 میلیون مایل (121 میلیون کیلومتر)از پلوتون است.
انتظار میرود که شی و جرم بعدی مشخص شده در کوییپر در اول ژانویه 2019 به دست ما برسد.
ویدئوی زیر یک نمای کلی از ماموریت افق های جدید را نمایش میدهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اگر پلوتو را با این رنگ ندیده اید پس تا به حال پلوتوی واقعی را ندیده اید