کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

شرکت بریتانیایی سازنده‌ی تراشه‌ی Imagination Technologies شرایط مالی بدی را سپری می‌کند. پس از آنکه اعلام شد همکاری Apple با این شرکت بر سر تأمین تراشه‌های گرافیکی به پایان رسیده است، حال این شرکت اقدام به اقامه‌ی دعوا بر علیه Apple نموده است.
Imagination Technologies برای سال‌های متمادی با Apple بر سر تولید تراشه‌های گرافیکی همکاری داشته است. طراحی به خصوص این تراشه منجر به توانایی‌های گرافیکی iPhone و iPad شده است. اما Apple دیگر به این نتیجه رسیده است که می‌تواند این بخش از سخت‌افزار خود را برون‌سپاری کند و بر عهده‌ی شرکت دیگری قرار دهد.
به همین دلیل بوده است که Imagination Technologies خبر عدم همکاری‌های آتی Apple با این شرکت را اعلام داشته است و Apple قصد دارد تراشه‌های گرافیکی مورد نیاز را خود طراحی کند. این رویه می‌تواند سال‌ها به طول انجامد. اما از آنجایی که Apple در حدود ۵۰ درصد سود Imagination Technologies را تأمین می‌کند، این تغییر رویه می‌تواند ضربه‌ی سختی به این شرکت تراشه‌ساز وارد کند.
Imagination Technologies اعتقاد دارد Apple نمی‌تواند بدون استفاده از پتنت‌های این شرکت اقدام به ساخت تراشه‌های گرافیکی خود نماید، بنابراین IT می‌خواهد درآمدی از طریق ارائه‌‌ی حق استفاده از پتنت‌هایش به Apple به دست آورد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه