ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد : تصدی‌گری دولت در بخش ارتباطات نسبت به دیگر حوزه‌ها به حد پایینی رسیده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و‌ اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و در جمع تشکل‌های مختلف بخش خصوصی گفت: در پنجمین کنفرانس بین‌المللی فضای مجازی، تقریبا تمام کشورها بر اقتصاد دیجیتال تاکید داشتند و هند به عنوان یکی از اقتصادهای در حال رشد دنیا اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵، یک تریلیون دلار درآمد اقتصاد دیجیتال دارد.
آذری جهرمی رابطه‌ی رشد GDP با رشد اقتصاد دیجیتال را معنی‌دار دانست و خاطرنشان کرد: قدرت و تحولی که اقتصاد دیجیتال در دنیا ایجاد می‌کند خیلی بزرگ است و همه‌ی کشورها برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند به طوریکه برآورد می‌شود حجم این بازار 4.2 تریلیون دلار باشد.
عضو کابینه‌ی دولت دوازدهم با اشاره به اینکه در کشورهای OEDC سهم اقتصاد دیجیتال 5 درصد است، اظهار کرد: مهم‌ترین پیام اقتصاد دیجیتال ترکیب بخش‌های مختلف با هم است که نقش کلیدی آن را فناوری اطلاعات اجرا می‌کند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در برنامه‌ی ششم توسعه 19.4 درصد در سال برای ارزش افزوده‌ی بخش فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این عدد می‌تواند هدفی برای توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال باشد که از پنج تا شش ماه قبل از دولت یازدهم مطالعات روی این حوزه شروع شده تا وضعیت را روشن کنیم تا به رشد 19.4 درصدی برسیم که به نظر می‌رسد به راحتی قابل دسترس است.
وی افزود: برنامه‌ی ما این است تا با نگاه جامع به اقتصاد دیجیتال به جا انداختن آن بپردازیم. البته امروز در کشور بنا به ساختاری که وجود دارد فناوری اطلاعات زیرساخت توسعه‌ی دیجیتال است و سر فصل مجزا ندارد و با خدمات ترکیب است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه