ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به سیل اخیر در کشور گفت: هر زمانی که یک بحران در کشور به وجود می‌آید این سوال به ذهن می‌آید که قبل از بحران چه کارهایی برای پیش‌بینی و پیشگیری و پس از بحران برای مدیریت و پایش می‌توانستیم انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران با داده‌های معتبر قابل انجام است، افزود: داده‌های فضایی می‌تواند به این نیاز پاسخ دهند.
صمیمی با بیان اینکه در جایی می‌خواندم فرسایش خاک در کشور پنج برابر نرم جهانی است، گفت: امروزه با استفاده از تصاویر متناوب ماهواره‌ها و تکنیک‌های سنجش از راه دور می‌توانیم به کویر‌زدایی و فرسایش خاک کمک کنیم.
رییس پژوهشگاه فضایی با اشاره به سیل استان گلستان تصریح کرد: در زمان سیل استان گلستان واحد سنجش از راه دور این پژوهشگاه با رصد تصاویر ماهواره‌های راداری و اپتیکی، تصاویر آن‌ها را در اختیار سازمان مدیریت بحران مستقر در استان گلستان قرار داد.
وی افزود: در همین زمینه تعامل خوبی با ابفای استان گلستان در زمینه تهیه اطلاعاتی پیرامون روند گسترش سیل، پهنه‌های درگیر و هشدار ناشی از ذوب برف در اختیار آن‌ها قرار داده شد و این ارتباط همچنان ادامه دارد.
صمیمی اظهار کرد: در همین زمینه نقشه‌های موردی هم برای شهرستان پلدختر و استان خوزستان در زمان سیل اخیر تهیه و در اختیار ارگان‌های مدیریت بحران قرار گرفت که با استقبال خوبی مواجه شد. حتی اطلاعات ناحیه خاصی که در موردش دغدغه وجود داشت، تهیه و در اختیار آن‌ها گذاشته شد. ضمن اینکه نقشه‌های موردی نیز در شهرستان پلدختر و استان خوزستان تهیه و در اختیار مسئولان ذیربط قرار داده شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در روز سیزدهم فروردین که روز خاصی در کشور است، بحث تامین اینترنت در پلدختر مطرح شد، خاطر نشان کرد: به دستور وزیر ارتباطات، تیم عملیاتی پژوهشگاه فضایی در سامانه های حمل و نقل فضایی همان روز با تهیه تجهیزات و تدارک لازم در قالب سه تریلی شبانه عازم پلدختر شدند و از عصر شنبه ارایه خدمات اینترنت به صورت وای فای در این شهرستان مقدور شد.
رییس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه بالن بحران مستقر در شهرستان پلدختر در ارتفاع ۱۰۰ متری به پرواز درآمد، گفت: ۴۰ مودم وای فای در نقاط پرتردد شهرستان پلدختر نصب شد و سرویس وای فای رایگان در اختیار مردم و کسب و کارهای مستقر در این شهرستان قرار داده شد که مطابق گزارش های دریافتی، بسیار کارگشا بود چراکه مشکلات اینترنتی منطقه را حل کرده است.
وی افزود: در پژوهشگاه فضایی به عنوان پژوهشگاه عملیاتی این اصل رعایت می‌شود که هر خدمت و محصول تولیدی این پژوهشگاه دارای یک مشتری و برای رفع نیاز سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف باشد که از اینرو تفاهمنامه ای با سازمان برنامه و بودجه را امضا کردیم که در مورد آمایش سرزمینی و تعیین کاربری اراضی بود که مساله مهم و کاربردی برای مدیریت کلان کشور است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه