تکنولوژی
حمیدرضا احمدزاده۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

مدت زیادی نیست که ال جی در رقابت بین تلویزیون های OLED شرکت می کند. در طی کنفرانس مطبوعاتی ال جی در IFA2015 , پاناسونیک CZ950 را معرفی کرد, یک تلویزیون منحنی OLED 4K که در استودیو MASTER DRIVE این شرکت طراحی شده است. پاناسونیک ادعا می کند از لحاظ رنگ این دقیق ترین تلویزیونی است که تا به حال در این کمپانی ساخته شده  و برای اولین بار توانسته گواهینامه THX را دریافت کند.تلویزیون جدید پاناسونیک احتمالا در ماه اکتبر در اروپا عرضه خواهد شد.
پاناسونیک همواره در خط مقدم دقت و صحت رنگ ها حضور داشته است, تلویزیون های پلاسمای این کمپانی همواره تحسین ها را بر می انگیختند و این سنت تا تلویزیون های رده بالای LCD و LED این کمپانی نیز ادامه داشته است.
حال پاناسونیک تمام تخصص خود را بر روی یک OLED TV جدید متمرکز کرده, CZ950 4K , که به ادعای این شرکت تلویزیونی با دقیق ترین طیف رنگ در بازار خواهد بود.


علاوه بر آن, این TV موفق شده گواهینامه THX را کسب کند و این به آن معناست که می تواند تمام نیاز های فیلم سازان را بر آورده کند.این محصول به طور کامل HDR(محدوده داینامیکی بالا) می باشد و با بیش از 90% فضای رنگ DCI سازگار است و آن را مورد پوشش قرار می دهد. با این تکنولوژی تجربه ی تماشای فیلم در منزل به سینما نزدیک تر شده است.
تکنولوژی پشت کیفیت بالای تصاویر پاناسونیک وابسته به پردازنده استودیو MASTER DRIVE است. این تراشه  هر جنبه ای از وضوح, روشنایی و صحت رنگ را فریم به فریم و صدها بار مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این تراشه در حال حاضر پایدار نیست ولی برای این تلویزیون جدید OLED مایک سوا که یک نقاش حرفه ای هالیوود است و در فیلم هایی مانند شورشیان و فراموشی حضور داشته و سابقه سی سال کار در هالیوود را دارد در همکاری با پاناسونیک و در طی جلسات طولانی بسیاری از نمونه های اولیه را امتحان کرد و اشکالات را یافته و نسبت به از بین بردن این اشکالات اقدام میکرد و این کار را بار ها و بار ها آنقدر تکرار کرد که این تلویزیون به بهترین صفحه نمایشی تبدیل شد که در عمرش دیده.


اما دقت رنگ ها در این تلویزیون چیزی نیست که چرخه رقابت را به نفع پاناسونیک تغییر دهد. واقعیت این است که ال جی تنها تولید کننده تلویزیون های OLED است که یک مصرف کننده حاضر است تا سه سال پس از عرضه نیز آن را خریداری کند, البته این به معنای یکه تازی ال جی در بازار نیست و به زودی شاهد تغییرات چشم گیری در این حوزه خواهیم بود. رقابت در واقع رانندگی قیمت ها به سمت پایین و توسعه امکانات رو به بالا است, بنابراین این می تواند یک گام بزرگ در جهت توسعه تلوزیون های OLED 4K UHD با قیمت مقرون به صرفه باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

IFA 2015: هر آنچه از سامسونگ، سونی، موتورلا و دیگر برندها دیده ایم