ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۱ تير

به گزارش پیوست، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اطلاعیه‌ای از لزوم اعلام به روز قیمت و موجودی کالا در فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی خبر داده است.
این مرکز در اطلاعیه خود با مورد خطاب قرار دادن  کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی و با استناد به قانون تجارت الکترونیکی نوشته است: «مطابق با ماده ۳۳ فصل اول از باب سوم قانون تجارت الکترونیکی، فروشندگان کالا و ارائه‌دهندگان خدمات باید اطلاعات مؤثر در تصمیم‌‌گیری مصرف‌کنندگان برای خرید یا قبول شرایط را از زمان مناسبی پیش از عقد قرارداد در اختیار مصرف ‌کنندگان قرار دهند.» این مرکز تاکید کرده که این اطلاعات موثر شامل اعلام کلیه هزینه‌هایی که برای خرید کالا بر عهده مشتری خواهد بود (شامل از قیمت کالا و یا خدمات، میزان مالیات، هزینه حمل و هزینه تماس) است.
در این اطلاعیه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تاکید کرده که چنانچه کسب ‌و کارهای اینترنتی کالایی را موجود ندارند باید عدم موجودی کالا را در سایت شان اعلام کنند. از سوی دیگر قیمت کالاها باید در سایت به‌ روز شده باشد و چنانچه این سایت‌ها به‌دلیل نوسانات بازار از قیمت نهایی کالایی اطمینان ندارند، باید در سایت خود این موضوع را اعلام کنند تا خریدار قبل از اقدام به سفارش کالا، قیمت نهایی را استعلام کند.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه