ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر

پنج تفاهم‌نامه کاربردهای 5G در ایران صبح امروز در مراسم رونمایی از کاربردهای 5G در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات، روسای دانشگاه ها و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه امضا شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، زمینه همکاری های ایجاد شده در این تفاهم نامه ها شامل حوزه های خودروهای خودران، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، خدمات سلامت دیجیتال و پزشکی هوشمند، توسعه شبکه های مخابراتی و پیاده‌سازی خدمات مشاوره پزشکی و جراحی از راه دور بر بستر نسل پنجم تلفن همراه است.
نخستین تفاهم نامه با موضوع توسعه فناوری های حمل و نقل هوشمند و خودروهای خودران میان سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.
دومین تفاهم نامه میان معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و همراه اول با موضوع توسعه زیست بوم فناوری های نسل پنجم شبکه های مخابراتی، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی با هدف ایجاد پایلوت حمل و نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه های ارتباطات سلولی نسل جدید، در چارچوب شبکه ملی اطلاعات و مطالعه تجربیات این پایلوت برای تسری به بقیه شهرهای کشور امضا شد.
تفاهم نامه توسعه زیرساخت ها، خدمات سلامت دیجیتال و پزشکی هوشمند با استفاده از فناوری نسل پنجم نیز میان معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار ایران و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی به امضا رسید.
تفاهم نامه دیگری نیز با هدف  توسعه فناوری ‌ها، محصولات و راهکارهای حوزه شبکه های مخابراتی نسل پنجم و نسل های آینده به امضای معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار ایران و دانشگاه های تهران و صنعتی شریف رسید.
تفاهم نامه پیاده سازی خدمات مشاوره جراحی از راه دور با استفاده از قابلیت های فناوری 5G نیز به امضای معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رسید.
فراهم سازی زیرساخت دسترسی به تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات سیار در مراکز درمانی، همکاری متقابل برای ارایه پایلوت مشاوره پزشکی، جراحی از راه دور در مراکز درمانی منتخب، همکاری در زمینه تعیین و تعریف چارچوب ها و الزامات پیاده سازی خدمات پزشکی بر پایه فناوری نوین، بهره گیری از توانمندی های داخلی گسترش ارایه خدمات پزشکی از راه دور، حمایت از رشد ایده ها و کسب و کارهای مرتبط با پزشکی از راه دور و افزایش توان فنی و دانشی داخلی به منظور به کارگیری فناوری نوین ارتباطی در حوزه سلامت الکترونیک و پزشکی از راه دور از جمله محورهای تفاهم نامه ارایه مشاوره خدمات پزشکی از راه دور در بستر فناوری های نویت به ویژه 5G است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه