نرم افزار
مصطفی طبری۱۱:۸ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد

همواره تاکید می شود که امنیت رمز عبورهای انتخابی شما دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. اقداماتی نظیر انتخاب یک رمز عبور قوی، رمز عبورهای متفاوت برای هر اکانت و عدم به اشتراک گذاری رمز عبورها با سایر افراد جزو موارد اساسی محسوب می شوند که البته بسیاری از کاربران آنها را نادیده می گیرند.
همین سهل انگاری ها در هنگام تعیین جواب پرسش های امنیتی در زمان ثبت نام در سایت یا سرویس های جدید اتفاق می افتد که البته همیشه کاربر مقصر نیست.
سوالات امنیتی برای ایجاد یک لایه امنیتی و یا برای کمک به بازیابی رمز عبورهای فراموش شده ارائه شده اند. اما براساس نتایج یک مطالعه که توسط تیم امنیتی گوگل منتشر شده، به نظر می رسد این سوالات خودشان امنیت پایین تری نسبت به رمزهای عبور داشته باشند.


اکثر کاربران طبیعتاً جوابهایی را انتخاب می کنند که به سادگی به خاطر بسپرند و از آنجایی که سوالات امنیتی معمولاً شامل مفاهیم رایج و عامی می باشند، سطح امنیتی پایینی را شاهد خواهیم بود. به عنوان مثال دو مورد از سوالات امنیتی رایح نام حیوان خانگی شما و یا غذای مورد علاقه تان می باشند.
جواب های سخت و پیچیده معمولاً به ندرت در ذهن افراد باقی می ماند و از این رو با انتخاب جواب های ساده و پیش پا افتاده، هدف اصلی این سوالات امنیتی تحت شعاع قرار می گیرد. این تیم امنیتی دریافتند که حدود 40 درصد از کاربران انگلیسی زبان در آمریکا نمی توانند جواب های امنیتی خود را در مواقع لزوم به یاد بیاورند.
نتایج تحقیقات این تیم که در WWW 2015 منتشر شد حاکی از آن است که سوالات امنیتی نه از امنیت مناسبی برخورداند و نه به تنهایی مکانیزم مناسبی را برای بازیابی اکانت ها ارائه می دهند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

هکرهای اطلاعات شخصی مشتریان TalkTalk را به سرقت بردند