گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

گوگل حمایت از کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری را به‌روزرسانی کرد، بنابراین دیگر نیازی به اتکا به مرورگر کروم برای ورود به وب‌سایت‌هایی چون جیمیل، یوتوب، و G Suite نیست.
کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری، دستگاه‌های کوچکی که به صورت بی‌سیم یا با USB به دستگاه‌ها متصل می شوند، امنیت ورود بهتری را نسبت به کلمه‌ی عبور به تنهایی یا کلمه‌های عبور همراه با کدهای عددی کوتاه مدت ارسال شده به تلفن ارائه می‌دهد. اما تا به حال، پشتیبانی گوگل محدود به استاندارد اولیه‌ای بود که U2F نامیده می‌شد و با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو بود. و حالا گوگل سیستم ورودش را با استاندارد جدیدتر و گسترده‌تر FIDO2 و WebAuthn به‌روزرسانی کرده است.
این تغییر بدان معنا است که افرادی که از فایرفاکس و Edge استفاده می‌کنند، قادر به ورود به وب‌سایت‌های گوگل با این کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری هستند – هر چند در حال حاضر هنوز نیاز به کروم برای ثبت نام در این سیستم است.
از این به بعد، FIDO2 فضا را برای دور شدن گوگل از رمز ورود به طور کامل فراهم می‌کند، چراکه FIDO2 امکان تایید را با ترکیبی از کلید امنیتی و اطلاعات بیومتریک همچون چهره یا اثر انگشت فراهم می‌کند.
این برای افرادی که می‌خواهند مشکلات مواجه با کلمات عبور را نداشته باشند، یک پیروزی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه