ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۶ ارديبهشت

تپ‌سی با اضافه کردن قابلیت‌های جدید به اپلکییشن مسافر خود، امکان استفاده از این سرویس را برای تمام گروه‌های معلولیت شامل معلولیت بینایی، شنوایی و حرکتی فراهم کرد.
به گزارش پیوست، آن طور که این شرکت‌ فعال در حمل‌ونقل هوشمند در توئیتر خود اعلام کرده از حالا تپ‌سی علاوه بر اینکه برای نابینایان دسترس‌پذیر شده، امکانات خاصی را نیز در اختیار ناشنوایان، کم‌شنوایان و توان‌یابان دارای ویلچر گذاشته است.
امیر حسین بهزاده، مدیر محصول اپلیکیشن مسافر تپ‌سی، در گفت‌وگو با پیوست در مورد قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن برای افراد نابینا گفت:‌ «هر دو سیستم‌عامل اندروید و ios قابلیتی به نام talk back دارند که هر چیز تصویری را به صوت تبدیل می‌کند. بنابراین با استفاده از این قابلیت ما تمام مسیر اپ خود را برای افراد نابینا تبدیل به صوت کردیم تا این افراد وقتی دست خود را روی محیط اپلیکیشن می‌کشند از ثبت مبدا گرفته تا مقصد به صورت صوت برایشان خوانده شود.» به گفته بهزاده آنها تمام اپلیکیشن را برای افراد نابینا نشانه‌گذاری کرده تا امکان استفاده از قابلیت‌های تپ‌سی برایشان ساده‌تر باشد. او تاکید می‌کند که این قابلیت‌ها به صورت مخفی و تنها برای افراد نابینا قابل استفاده است و دوره آزمایشی خود را نیز پشت‌ سر گذاشته است.
بهزاده همچنین با اشاره به قابلیت‌های جدید تپ‌سی برای افراد ناشنوا و دارای معلولیت حرکتی نیز اعلام کرد:‌ «برای افراد ناشنوا و توانیاب نیز ترکیبی در اپلیکیشن مسافر تپ‌سی در نظر گرفته‌ایم که آنها با مراجعه به پروفایل خود در این برنامه می‌تواند ناشنوا یا کم شنوا بودن خود را اعلام کنند. از سمت دیگر افراد توانیاب دارای ویلچر نیز می‌توانند این اطلاع را به راننده بدهند تا راننده با توجه به این موضوع سفرشان را قبول و صندوق عقب ماشین را نیز برای حمل ویلچر آنها آماده کند.»براساس اظهارات او اطلاع‌رسانی در مورد این قابلیت‌های جدید تپ‌سی به رانندگان در حال انجام است.
قابلیت‌های جدید تپ‌سی برای افراد ناشنوا، نابینا و توانیاب با به روزرسانی اپلیکیشن این سرویس در گوگل‌پلی از روز گذشته در دسترسی این افراد  قرار گرفته است. همچنین امکان دریافت نسخه جدید تپ‌سی از طریق کافه‌بازار هم در انتظار تایید تیم فنی این پلتفرم قرار دارد که به گفته بهزاده امروز یا فردا تایید خواهد شد. اما کاربران سیستم‌عامل ios نیز در هفته آینده می‌توانند از نسخه به روز شده تپ‌سی که قابلیت‌های جدیدی برای افراد نابینا، ناشنوا و معلولیت حرکتی در نظر گرفته استفاده کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه