ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ شهريور

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی، راه اندازی اولین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور را گامی ارزشمند در جهت صدور محتوای ایرانی اعلام کرد و گفت: به کمک این حرکت ارزشمند، امکان صادرات و بهره‌برداری محتوای ما برای مخاطب جهانی فراهم می‌شود.
امیر خوراکیان روز شنبه در حاشیه رونمایی از اولین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور در پاسخ به سوال خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این هاب به صاحبان محتوای خوب و مناسب که شرایط و ظرفیت لازم را برای صدور آن در اختیار ندارند، کمک می‌کند تا حضوری موثر در بازارهای جهانی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه این کار بسیار ارزشمندی برای فارسی زبانان در سراسر دنیا است، افزود: محتوای ایرانی علاوه بر زبان فارسی، به زبان‌های عربی و انگلیسی در اختیار مخاطبان جهانی قرار می‌گیرد.
خوراکیان با اشاره به اینکه این حرکت می‌تواند یک اتفاق بسیار بزرگ در فضای صادرات محتوا ایجاد کند، از همه کسانی که در این حوزه نقش دارند به خصوص وزارت صمت و سایر دستگاه ها تقاضا کرد که همکاری ویژه ای با این موضوع داشته باشند تا شاهد اتفاق بسیار ارزشمند در این حوزه باشیم.
وی اظهار داشت: مجموعه‌هایی مرکب از بخش خصوصی و بخش‌های مرتبط در نهادی دولتی تلاش کردند تا بتوانند به کمک این هاب، محتوای مناسبی در اختیار مخاطبان جهانی قرار دهند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی بر لزوم رفع موانع اینگونه فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: کمک کنیم مشکلات و موانعی که در این زمینه وجود دارد، برطرف شود.
خوراکیان با اشاره به اینکه قوانین و مقررات لازم برای توسعه فعالیت اینگونه مجموعه‌ها باید در نظر گرفته شود، گفت: این اقدام می‌تواند از این کار ارزشمند حمایت و موانع را روز به روز کمتر کند تا شاهد اتفاق بسیار مهمی در این زمینه باشیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه