ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، رسول سرائیان، مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یکی از لازمه‌های اصلی توسعه‌ی پایدار در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: با توجه به این دیدگاه، دو راهبرد کلی در دولت الکترونیکی و شبکه‌ی ملی اطلاعات مصوب شده است.
وی افزود: امکان مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های دولت الکترونیکی با مصوبه‌ی دولت فراهم شده و راهکارهای قانونی لازم برای این امر نیز پیش‌بینی شده است.
سرائیان ادامه داد: از سوی دیگر، سازمان فناوری اطلاعات ایران با توجه به تبدیل شدن به یک سازمان توسعه‌ای، این امکان را دارد تا در پروژه‌های حوزه‌ی فناوری‌های نوین که بخش خصوصی تمایلی به حضور در آن‌ها ندارد، با مشارکت ۵۰ درصدی با بخش خصوصی وارد شده و پس از سه سال، آن پروژه به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد قطب‌های مراکز داده در کشور تاکید کرد: امکان تسهیل حضور و مشارکت بخش خصوصی در حوزه‌ی قطب‌های مراکز داده نیز فراهم شده است.
معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۲ پروژه‌ی دولت الکترونیکی تدوین شده که می‌تواند سهولت در ارائه‌ی خدمات، کاهش هزینه و افزایش رفاه برای مردم را فراهم کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه