امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۰ بهمن

هزاران برنامه ای که در سیستم عامل iOS اجرا می شوند امکان هک شدن دارند. این خبر در روز سه شنبه 7 فوریه توسط یکی از متخصصین در زمینه ی امنیت شبکه ی سیستم های کامپیوتری مطرح گردیده است. این کارشناس با آنالیز چندین اپلیکیشن مخصوص این سیستم عامل در فروسگاه App Store گفت، هک برنامه های کاربردی این سیستم عامل کار بسیار ساده ایست.
با ارائه ی توضیحات این کارشناس، معلوم شد که این برنامه ها فقط شامل عملکردی تقلیدی از حفاظت هستند، اما دوری از آن ها با کمک برخی از ترفندها بسیار آسان است. این متخصص به راحتی نشان داد که چگونه می تواند یکی از برنامه های رمزگذاری شده را به هک کند و تمام اطلاعات را بدون هیچ مشکلی به دست بیاورد. با این دستکاری او توانست به اطلاعات کاربری چند تن از مشتریان دست پیدا کرده و همچنین این روش را بر روی چند کاربر دیگر با ارسال نرم افزار به پست الکترونیکی آنها امتحان کند.
او می گوید هکر ها به راحتی می توانند اطلاعات کاربری میلیون ها مشتری این کمپانی را سرقت کنند و میلیون ها دلار را بدون هیچ مشکلی به حساب های خود انتقال دهند. این نشان می دهد که مدیران Apple هیچ نگرانی و مسئولیتی در قبال امنیت دستگاه های مشتریان احساس نمی کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه