سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲ ارديبهشت

Google این قابلیت را پیدا کرده که برای شناسایی صداهای مختلف از افرادی که با شما زندگی می‌کنند، تنطیم شود. این شرکت اعلام کرد که اسپیکر هوشمندش می تواند از بیش از شش کاربر مختلف را که از یک دستگاه مشترک استفاده می‌کنند، پشتیبانی کند. افزودن پشتیبانی چند کاربره بدان معناست که Google پاسخ‌هایش را برای هر شخص متناسب با صدا، سازگار خواهد کرد. Google برای این منظور از شبکه‌ی عصبی مصنوعی جهت شناسایی افراد استفاده می‌کند.
در این تکنولوزی از شما خواسته می‌شود تا اصطلاحات "OK Google" و "Hey Google" را دو بار بگویید. این اصطلاحات توسط شبکه‌ی عصبی تحلیل شده که می‌تواند ویژگی‌های خاص هر صدا را تشخصی دهد. از آن پس هر زمان شما این عبارات را بگویید شبکه‌ی عصبی آوای صدای‌تان را با تحلیل قبلی‌اش مقایسه می‌کند. این مقایسه تنها بر روی دستگاه شما و در یک هزارم ثانیه انجام می‌شود.
این پشتیبانی امروز در ایالات متحده آمریکا معرفی شد و تا هفته‌ی جاری در انگلستان نیز گسترده می‌شود و برای راه اندازی آن کافی است آخرین نسخه‌ی Google را دانلود کنید. اما همچنان این نوآوری یک حرکت نزولی قابل توجه نیز دارد و آن اینکه اسپیکر تجملی Google هنوز نمی‌تواند حساب‌های شخصی و کاری را از هم جدا کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه