امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

محققان شرکت در ایمنی حمل‌ونقل راه‌آهن، با انجام چندین آزمایش، دریافتند که هکرها با استفاده از شبکه‌های Wi-Fi می‌توانند کنترل قرار را به دست‌ گیرند. متخصصین کمپانی Pen Test Partners به این نتیجه دست‌ یافته‌اند، هکرها فقط با اتصال به شبکه‌ی اینترنتی، به‌ راحتی می‌توانند سیستم قطار را مختل و آن را مدیریت کنند.
مشکل اینجا است که در بسیاری از شرکت‌های راه‌آهن، شبکه‌ی Wi-Fi برای کارمندان و استفاده‌ی عمومی تفکیک نشده است، در نتیجه هکرها با اتصال به شبکه‌ی عمومی قادر به هک هرگونه داده در مورد اطلاعات کارکنان و سیستم مدیریت و برنامه‌های قطارها خواهند بود.
علاوه بر این، در طول آزمایش مشخص شد که هکرها از این راه می‌توانند به اعداد و کلمات عبور، رمز کارت‌های بانکی که مسافران برای دریافت خدمات قطار پرداخت می‌کنند را به دست بیاورند. به گفته‌ی متخصصان برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، فقط باید شبکه‌ی Wi-Fi ر برای کارمندان شرکت راه‌آهن را از شبکه استفاده عمومی جدا کنند. علاوه بر این، تمام گذرواژه‌های سیستم باید به‌ طور منظم به‌روز شوند. البته این کمپانی تأکید کرده است که تاکنون گزارشی در این مورد از شرکت‌های راه آهن دریافت نشده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه