ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۳ فروردين

به گزارش ایسنا، در حالیکه از تصاویر ماهواره‌ای مناطق سیل‌زده برای مدیریت بحران استفاده شده بود، وزیر ارتباطات به تازگی از تصمیم برای استفاده از این امکانات فضایی برای مشکلاتی مانند مدیریت سیلاب‌ها و خشکسالی‌ها و یا حفاظت از جنگل‌ها خبر داده است.
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دیدار با مدیر بخش فضایی سازمان ملل از توافق برای برگزاری دو کارگاه در ایران خبر داد و گفت: برای مشکلاتی چون مدیریت سیلاب‌ها و خشکسالی‌ها و یا حفاظت از جنگل‌ها در ایران تصمیم گرفتیم راهکارهای مشترکی پیدا کنیم که تصاویر ماهواره‌ای در اختیار دانشمندان ما در ایران قرار بگیرد.
اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به مدت پنج روز با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر از ۱۵۰ کشور برگزار شد که موضوع اصلی آن نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار بود. همچنین در این اجلاس طرح شبکه علمی ایران (شعا) توانست جایزه ویژه «جامعه جهانی فناوری اطلاعات» را کسب کند. اما طی روزهای برگزاری این اجلاس، دیدارهایی توسط وزیر ارتباطات و اعضایی از سازمان ملل متحد برگزار شد.
در حاشیه دیدار با سیمونتا دی‌پیپو، مدیرکل دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد، با اشاره به همکاری نزدیک با سازمان فضایی سازمان ملل گفت: از دفتر بحران سازمان ملل برای تهیه تصاویر از مناطق سیل‌زده تشکر می‌کنم. همکاری بی‌نظیر بین‌المللی خیلی خوبی صورت گرفت چراکه تصاویر مناطق سیل‌زده را با کیفیت خوب تهیه و در اختیار ما در ایران قرار دادند.
وی بیان کرد: ایران متأسفانه با بلایای مختلف طبیعی مواجه است که سیل اخیر یکی از مهم‌ترین آن‌هاست و خشکسالی و طوفان‌های شن، از دیگر این موارد هستند. برخی از این بلایا منحصر به ایران نیستند و مبارزه و مقابله با آن‌ها، نیاز به همکاری منطقه‌ای دارد. ما تمایل داریم که از ظرفیت‌های دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد و همکاری‌های بین‌المللی بالاخص در خصوص دریافت تصاویر و داده‌های ماهواره‌ای در مدیریت این وضعیت‌ها استفاده کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه