موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۳ تير

گوگل در کمال شگفتی همه، نام جدید سیستم عامل اندروید   Nخود رامعرفی کرد و درحالی که همه انتظار داشتند نام جدید آن نوتلا باشد اما نسخه جدید Nougat(نوغا) نام گرفت.  نوقا یک شیرینی ساخته شده از عسل و شکر و سفیده تخم مرغ (گز) و آجیل و گاهی تکههای میوه است. این شیرینی یکی از شیرینی های محلی در کشور ما نیز می باشد.
البته ابهاماتی در این مورد وجود دارد که آیا نام اندروید 7، از نام شیرینی محلی ایرانی گرفته شده است یا نه ؟ با کمی جستجو در سایت های دستور پخت شیرینی های دنیا متوجه خواهیم شد که واژه نوقا از زبان اکسیتان (pan nogat)گرفته شده است و به نظر میرسد از لاتین panis nucatus به معنی «نان آجیلی» ریشه گرفته است البته گفته می شود این شیرینی به جنوب اروپا و کشور فرانسه در قرن های 15 و 16بر می گردد . روایات بسیاری از ریشه نوقا وجود دارد در ویکی پدیا نیز توضیحاتی در آن آمده که نمی توان به صحت آن اطمینان داشت. سه گونه نوقا وجود دارد یک گونه آن یعنی نوقای سفید ("mandorlato" یا "torrone"در ایتالیا) با سفیده زده شده تخم مرغ و عسل درست میشود که در شهر کرمونا ایتالیا در اوایل سده پانزدهم پدید آمده است.

خوشمزه تر از نوتلا

توسعه دهندگان این سری از اندروید اعلام کردند که سیستم عامل جدید در اواخر تابستان عرضه خواهد شد.البته گفته می شود که سیستم عامل تلفن همراه بیش از 250 ویژگی جدید  را کسب کرده اما توضیحات و چگونگی آن هنوز گزارش نشده است.
از جمله مزایای اصلی سیستم  عامل آندروید 6.0 مارشملو- پشتیبانی از واقعیت مجازی، افزایش قابل توجه عمر باتری، افزایش برنامه های کاربردی مفید و عملکرد چندگانه بود.
علاوه بر این، آندروید Nougat ، تم های جدیدی دریافت کرده است گفته می شود بروز رسانی این اندروید خودکار بوده و پس از عرضه به صورت خودکار بر روی گوشی بارگذاری خواهد شد پس از نصب دستگاه ریست خواهد شد و با راه اندازی مجدد کاربر می تواند از نسخه جدید اندروید گوشی خود لذت ببرد.

برچسب هاNougatAppAndroidOS
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل نشان می دهد که اپلیکیشن های اندروید چگونه می توانند در کروم بوک شما اجرا شوند