نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

طرفداران کدنویسی cross-platform احتمالا از خبر انتشار Visual Studio بر روی سیستم‌عامل Mac در کنفرانس Connect در ماه نوامبر خوشحال خواهند شد. این امر، IDE شرکت Microsoft را در Mac قرار خواهد داد. این به آن معنی است که Visual Studio Code نیز وارد OS X خواهد شد.
اما این اقدامات Microsoft به چه معناست؟ پاسخ آشکار است. رایانش ابری آینده‌ را در اختیار خود دارد و به نظر می‌رسد AWS و Azure به سرعت در حال جایگزین شدن سرورهای محلی می‌باشند. Microsoft در حال شکست خوردن در مقابل ابزارهایی چون Docker و Heroku می‌باشد. در زمینه‌ی محیط توسعه‌ی نرم‌افزاری هم تنها مسأله زمان است. چرا که کاربران در حال خو گرفتن با نرم‌افزارهایی هستند که پیش‌تر جا پای خود را در پلتفرم‌های Windows و Mac محکم کرده‌اند. بنابراین Microsoft باید هرچه سریع‌تر بتواند محصولات خود را بر روی پلتفرم‌های دیگر نیز در دسترس قرار دهد.
آوردن Visual Studio به پلتفرم Mac می‌تواند یکی از آن اقدام‌ها باشد، ولی شاید اندکی Microsoft دیر جنبیده است. مهم نیست که این شرکت چه اقدامی انجام می‌دهد، اما گویی همیشه یک گام از رقبا عقب است؛ حداقل در حوزه‌ی در دسترس قراردادن سخاوت‌مندانه‌ی نرم‌افزارها بر روی پلتفرم‌های دیگر.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روش نصب پیشنمایش فنی ویندوز 10