نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت

Android O که نسخه‌ی توسعه‌دهندگان آن چند ماهی می‌شود که در دسترس است،‌ نسخه‌ی آزمایشی آن آماده‌ی استفاده‌ی عموم کاربران قرار گرفته است. برای استفاده از این نسخه از سیستم‌عامل تنها کافی است به آدرس android.com/beta سری بزنید.
Google در رویداد سالانه‌ی Google I/O 2017 برخی ویژگی‌های این نسخه از سیستم‌عامل را معرفی کرد. از آن جمله می‌توان به برخی به‌روزرسانی‌ها در بخش اعلانات شامل Notification Dots اشاره کرد. Notification Dots امکانی است که وجود اعلانات هر اپلیکیشن را به صورت دایره‌ای رنگی بر روی آیکون آن اپلیکیشن نشان می‌دهد. همچنین کاربر می‌تواند با long press کردن آیکون، اعلان مورد نظر را بدون وارد شدن به بخش اعلانات مشاهده و حتی پاک نماید.
امکان دیگر این نسخه از سیستم‌عامل ارائه‌ی Autofill می‌باشد که سعی می‌کند آنچه در ذهن کاربر می‌باشد را در هنگام تایپ متن وارد کند.
Picture in Picture امکان دیگری است که قابلیت نمایش ویدئو را در هر گوشه از تصویر، با امکان drag کردن آزاد کادر در صفحه ارائه می‌دهد و کاربر می‌تواند حین نمایش ویدئو، به چت متنی و یا هر کار دیگری اقدام کند. البته این امر بستگی به قدرت پردازنده‌ی گوشی نیز دارد.
و در نهایت می‌توان به زمان بوت بسیار سریع‌تر این نسخه از سیستم‌عامل اشاره کرد که در گوشی‌های Google Pixel به نصف کاهش یافته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه