اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ دي

به گزارش آی‌تی‌ایران، توییتر به تازگی اطلاعات جدیدی را در خصوص قابلیت Spaces که امکان برقراری چت صوتی را میان کاربران فراهم می‌کند، ارائه داد.
با کمک این ویژگی که از عملکردی شبیه به اپلیکیشن Clubhouse برخوردار است، کاربران می‌توانند دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را به صورت صوتی با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند و در اینجا دیگر خبری از پیام‌های متنی نخواهد بود.
به گفته توییتر، تست این قابلیت جدید با گروهی بسیار کوچکی از کاربران آغاز شده است. البته برای پلتفرم شبکه‌های اجتماعی همانند توییتر که همواره مورد سوءاستفاده برخی افراد برای آزار و اذیت سایر کاربران قرار می‌گیرد، اضافه کردن این قابلیت می‌تواند دست آن‌ها را برای ابراز بی‌پرواتر و احساسی‌تر عقاید و استفاده از الفاظ نامناسب به منظور تخریب و تحقیر سایرین بیشتر باز بگذارد.
اما توییتر معتقد است که این قابلیت جدید مانع از گسترش از رفتارهای نامناسب و خشم در این پلتفرم خواهد شد و فضایی را برای ارتباطی همراه با احترام میان کاربران فراهم خواهد کرد. توییتر بر این باور است که صدای انسان می‌تواند سطح ارتباط عمیق‌تری را از طریق انتقال عواطف و همدلی میان کاربران برقرار کند.
در بخش دیگری از توضیحات توییتر آمده که در برخی مواقع، با ۲۸۰ حرف نمی‌توان منظور را به طور دقیق منتقل کرد و افراد با کمک این قابلیت می‌توانند به شیوه دیگری به مکالمات و گفت‌وگوها ملحق شوند.
به گفته توییتر، هر کدام از کاربران می‌توانند فضای Spaces را برای خود و دنبال‌کنندگانشان ایجاد و امکان ملحق شدن سایر کاربران را نیز به این اتاق‌های گفت‌وگو فراهم کنند. فرد ایجادکننده Spaces، کنترل کامل این فضا را در دست خواهد داشت و می‌تواند مشخص کند که چه کسی اجازه صحبت کردن دارد و یا ندارد.
در این مرحله آزمایشی، توییتر از ژست‌های دست و پیاده‌سازی همزمان صوت نیز برای تعامل و درک بهتر کاربران از این اتاق‌های گفت‌وگو استفاده خواهد کرد. اضافه شدن Spaces و اثربخشی آن می‌تواند گام بزرگی برای توییتر به منظور جذب بیشتر کاربران به استفاده از این پلتفرم باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه