موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۴ فروردين

هرچه به ماه سپتامبر نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار و شایعات بیشتری در خصوص نسل جدید گوشی‌های آیفون اپل منتشر می‌شود. آیفون‌هایی که امسال و طبق آخرین شنیده‌ها، قرار است مجهز به اسکنر لیدار (LiDAR) عرضه شوند.
گوشی‌های آیفون 12 به لطف این قابلیت، قادر خواهند بود نقشه‌های سه بعدی را از موقعیت پیش رو تهیه کرده و علاوه بر ثبت عکس‌ها و ویدیوهایی طبیعی‌تر، ویژگی‌های مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده را نیز ارائه دهند.
در همین رابطه اخیرا یکی از طراحان مدل‌های مفهومی، تصویری را از آیفون 12 مجهز به این اسکنر خلق کرده که شکل و شمایل احتمالی این گوشی را برای علاقمندان به این برند فاش می‌کند. گفته می‌شود که تنها مدل‌های «پرو» آیفون 12 مجهز به اسکنر سه بعدی لیدار عرضه خواهند شد. به احتمال بسیار زیاد، آیفون 12 از سه سنسور دوربین و یک اسکنر لیدار بهره خواهد برد.
اپل چند روز پیش از محصول جدید خود یعنی آیپد پرو رونمایی کرد که این تبلت نیز به اسکنر لیدار مجهز بود. به گفته اپل، اسکنر لیدار در آیپد پرو 2020، این دستگاه را به یکی از پیشرفته‌ترین محصولات مجهز به فناوری واقعیت افزوده در کلاس خود تبدیل کرده است.
فناوری واقعیت افزوده قادر است تصاویر کامپیوتری خلق‌شده را در دنیای واقعی اجرا کند که می‌تواند برای علاقمندان بسیار جال توجه باشد. با نگاهی به این تصاویر مفهومی، می‌توان گفت که آیفون 12 پرو به نمایشگر 6.1 اینچی مجهز خواهد بود که در مقایسه با آیفون 11 پرو 5.8 اینچ، اندکی بزرگ‌تر است.
برخی منابع خبری نیز ادعا کرده‌اند مدل آیفون 12 پرو مکس مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی عرضه خواهد شد. از دیگر مشخصاتی که برای این گوشی پیش‌بینی شده است می‌توان به پردازنده A14 Bionic، رم 6 گیگابایتی و درگاه USB-C اشاره کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه