ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان

در حالیکه همراه اول بارها اعلام کرده است سرویس تماس‌بان (ارسال پیامک تماس‌های از دست رفته) رایگان است، شایعات درباره‌ی هزینه‌ی این سرویس در فضای مجازی همچنان ادامه دارد.
سال گذشته شایعه‌ای در فضای مجازی پیچید که همراه اول بابت سرویس تماس‌بان، هزینه‌ی سنگینی دریافت می‌کند. در آن زمان همراه اول اطلاع‌رسانی گسترده‌ای انجام داد که این سرویس رایگان است و در صورتی هم که مشترکان علاقه‌ای به استفاده از آن نداشته باشند، می‌توانند آن را لغو کنند.
پس از گذشت یک سال، باز هم این شایعه در فضای مجازی پیچیده و انگار که عده‌ای به عمد قصد دارد علیه اپراتور اول کشور، فضاسازی کنند.
در متنی که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود آمده است: «همراه اول در ازای هر پیامکی که در خصوص در دسترس نبودن به شما می‌دهد، (مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد، تماس شما از طریق پیامک به ایشان اعلام خواهد شد، مبلغ ۵۰۰ تومان به حساب شما منظور می‌کند و نام این سیستم را "تماس‌بان" نامیده! جهت غیر فعال کردن این سیستم، عدد ۵ را به ۹۹۱۴ ارسال نمایید این پیام را به گروه‌های دیگر بفرستید تا همه از این دزدی آشکار آگاه گردند».
پیگیری‌های خبرنگار ما از همراه اول نشان می‌دهد که سرویس تماس‌بان همچنان رایگان است و رایگان هم می‌ماند و هیچ تغییری در وضعیت این سرویس رخ نداده است. در نتیجه مطلبی با مضمون هزینه‌دار بودن استفاده از سرویس «تماس‌بان» در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار بوده که کاملا نادرست است.
بر اساس این گزارش «تماس‌بان» سرویسی است که حتی در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه، مشترک از کلیه‌ی تماس‌های دریافتی خود مطلع خواهد شد.
چنانچه مشترک به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشد، «تماس‌بان» پس از اتصال مجدد فرد به شبکه‌ی همراه اول، شماره‌ی تمام کسانی را که در این فاصله با وی تماس گرفته‌اند به همراه زمان تماس آن‌ها، در یک پیامک برای مشترک ارسال خواهد کرد.
مشترکان همراه اول می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره‌ی ۹۹۱۴ سرویس «تماس‌بان» را فعال و با ارسال عدد ۵ سرویس را غیر فعال کنند. همچنین دریافت راهنمای سرویس با ارسال پیامک بدون متن به ۹۹۱۴ امکان‌پذیر است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه