نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۵ بهمن

Google نرم‌افزار Chrome خود را برای سیستم‌عامل‌ iOS به‌صورت متن‌باز منتشر کرد. به این معنا که به هرکسی اجازه داده می‌شود که به راحتی دست به بررسی، ویرایش و تدوین این برنامه بزند.
Chromium یک پروژه‌ی مرورگر وب متن‌باز است که دارای کدهایی مشابه با Google Chrome می‌باشد و همچنین حاوی ویژگی‌های جدیدی است که برای نخستین بار مورد استفاده قرارگرفته‌اند. Google نام Chromium را برای این پروژه متن‌باز در نظر گرفت، با این‌حال نام محصول نهایی Chrome خواهد بود. اما طراحانی این کدها را اخذ کردند و نسخه‌ای را به نام Chromium منتشر نمودند. از قضا تعداد زیادی از سازندگان مرورگر وب از این نسخه به‌عنوان نقطه‌ای برای شروع استفاده کردند. برای مثال Opera تغییراتی را بر روی مرورگر خود بر اساس Chrome 2013 ایجاد نمود.
از زمان آغاز به کار این پروژه، Chromium تنها برای رایانه‌های رومیزی برنامه‌ریزی‌شده بود، اما در ماه می سال 2015 و با ایجاد تغییراتی، نسخه‌ی Android این مرورگر متن‌باز نیز راه‌اندازی شد. اما برای تولید نسخه‌ی مناسب برای سیستم‌عامل‌ iOS زمان بیشتری صرف شد و علت آن کدهای متفاوت آن بود. چراکه مرورگرهای نصب شده بر روی این نوع از سیستم‌عامل‌ها بر اساس موتور رندر WebKit ساخته می‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه