موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۲۲:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۹ تير

اقدامات گوگل در راستای انتشار گوشی و تبلت های هوشمند مشهورش Nexus از سال 2010 شروع شد، همانطور که می دانید آخرین سری این دیوایس ها Nexus 5X و Nexus 6P بودند، اما گوگل در فرایند ساخت این محصولات دست نداشت و ساخت هر یک را به شرکتی دیگر واگذار کرد؛ مدل 6P توسط هواوی و مدل 5X توسط شرکت ال-جی ساخته شد.

بر اساس گزارش های رسیده اما به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور باید شاهد گوشی هوشمندی از گوگل باشیم که تماماً توسط خود شرکت طراحی و ساخته می شود و از همکاری با برندهای دیگر خبری نیست.

هنوز معلوم نیست که دیوایس نامبرده قرار است ادامه Nexus باشد یا جایگذین، در باره سخت افزار هم اطلاعاتی در دست نیست، تنها چیزی که بر اساس اخبار رسیده با اطمینان می توان گفت این است که گوگل کنترل بیشتری بر روی طراحی، تولید و نرم افزار محصول جدیدش خواهد داشت.
با وجود اطلاعات بسیار کم به دست آمده پیشبینی اینکه گوگل می خواهد رقیب جدیتر اپل باشد و محصولاتش را خود تولید کند سخت است، اگر اینگونه باشد شرکت های دیگر طرف قرارداد گوگل که از سیستم عامل اندروید بر روی دستگاه های خود استفاده می کنند ممکن است راه دیگری در پیش بگیرند؛ مدیر عامل شرکت هواوی هفته گذشته در بیانیه ای اظهار داشته که شرکت تنها تا زمانی که اندروید کد-باز باشد از آن استفاده خواهد کرد، این حرف شایعه شخصی سازی سیستم عامل گوشی های هواوی و کنار گذاشتن اندروید توسط این شرکت را پررنگ تر می کند.

لازم به ذکر است؛ اگر هم گوگل تصمیم ساخت دیوایسی کاملا شخصی را در سر داشته باشد به معنای پایان کار Nexus نخواهد بود، شاهد بر این مدعا هم اظهار شخص ساندر پیچای در رابطه با جدی تر گرفتن سری نکسوز است، با وجودی که مدیر عامل در مورد ریز اطلاعات چیزی نگفت اما تاکید کرد که گوگل کار با شرکت های همکار سابقش را ادامه خواهد داد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Huawei می‌توانست تولیدکننده‌ی گوشی Google Pixel باشد