ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۴ فروردين

پروانه‌ی فعالیت دو اپراتور خصوصی پست در آخرین روزهای کاری سال ۱۳۹۶ صادر شد تا انتظارها برای تحول و چالاکی در بخش حمل‌ونقل کالا و چشم‌انداز بهتر برای آینده‌ی این بخش بیش از پیش افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، در مراسم هفتمین جایزه‌ی ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دو شرکت «پیک بادپا» و «تیپاکس» به عنوان برنده‌ی نهایی اپراتور خصوصی پستی معرفی شدند و از نگاه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حضور این دو اپراتور نه تنها سبب کاهش تصدی‌گری دولت بلکه زمینه‌ساز توسعه‌ی بازار حمل‌ونقل کالا و مرسولات پستی در کشور خواهد بود.
صدور پروانه‌ی فعالیت برای حداقل ۲ کارور پستی در بخش غیر دولتی با هدف ساماندهی فعالیت‌های پستی و ایجاد و توسعه‌ی رقابت سالم در بخش پست در اساسنامه‌ی جدید شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۵ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در مصوبه‌ی ۲۵۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز این نوع فعالیت پیش‌بینی و تصویب شده است.
فراخوان عمومی مزایده‌ی کارور پستی در فروردین ماه ۹۶ برگزار شد و پس از پایان مهلت خرید اسناد و برگزاری جلسه‌های کارشناسی و توجیهی با خریداران، پنج متقاضی غیردولتی در قالب ۳ کنسرسیوم و ۲ شرکت اسناد مزایده را تکمیل و برای حضور در مراحل بعدی مزایده آمادگی خود را اعلام کردند.
پس از انجام فرایند مزایده ارزیابی فنی و بازرگانی شرکت «ترن پارت تیپاکس» و کنسرسیوم «شرکت حمل و نقل کالای تهران» در مزایده انتخاب کاروران پستی برنده شدند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه