تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

کروم بوک های گوگل از نظر سخت افزاری چندان قدرتمند نیستند و همین موضوع باعث شده تا گوگل در آنها از سیستم عاملی سبک و سریع استفاده کند تا برای کاربران تجربه ساده و راحتی را به ارمغان آورد. این دستگاه ها همچنین قیمت مناسب تری برای دانش آموزان یا کسانی که قصد دارند با لپ تاپ خود کارهای ساده ای نظیر مرور اینترنت یا تایپ انجام دهند، دارند.
براین اساس موسسه گارتنر پیش بینی می کند که فروش کروم بوک ها در سال جاری می تواند تا 7.5 میلیون عدد برسد. لپ تاپ های گوگل در سال 2014 موفق به فروش 5.7 میلیون عدد شدند و اگر این پیش بینی درست باشد، افزایش 1.8 میلیون عددی در فروش را شاهد خواهیم بود.
قیمت مقرون بصرفه این لپ تاپ ها برای دانش آموزان یا کاربران حرفه ای که نیازی به سیستم عامل های پیشرفته تر نظیر ویندوز یا مکینتاش ندارند، بسیار جذاب می باشد.


به گفته ایزابل دوراند، تحلیلگر موسسه گارتنر، از زمان عرضه کروم بوک در اواسط سال 2011، گوگل فروش موفقی را خصوصاً در بخش آموزشی در تمام نقاط جهان شاهد بوده است. در سال 2014، بخش آموزش 72 درصد از فروش کروم بوک ها را در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، 69 درصد در آسیا اقیانوسیه و 60 درصد در آمریکا را در اختیار داشته است.


برچسب هاChromebookgoogleLaptop
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

به گفته‌ی Google بیش از ۲۰ میلیون دانشجو در سراسر جهان از Chromebook استفاده می‌کنند