تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱ مهر

هکری به نام Peace، دردسر تازه‌ای برای شرکتی که به تازگی می‌خواست به Verizon واگذار  شود، تحمیل کرد.
بنا به گزارش منابع آگاه، Yahoo به زودی خبر نشر اطلاعات میلیون‌ها کاربرش را اعلام عمومی خواهد کرد. در حالی که این منابع، به‌طور دقیق از وسعت داده‌های نشر یافته توضیحی نداده‌اند، اما به نظر می‌رسد داده‌های مهمی از کاربران درز کرده است.
در ابتدای تابستان، Yahoo اعلام کرده بود که در حال تحقیق بر روی ادعای هکرهایی است که می‌گویند به اطلاعات ۲۰۰ میلیون کاربر دسترسی پیدا کرده‌اند و در حال فروش آنلاین این اطلاعات هستند. با نشر این خبر، انتظار می‌رود بر روی فروش ۴.۸ میلیارد دلاری این شرکت به Verizon تأثیرگذار باشد. به دلیل آنکه ممکن است حجم مسئولیت داده‌های لو رفته آن‌قدر بزرگ باشد که برای مالک جدید، دردسرهای بزرگی ایجاد کند. توافق این دو شرکت نزدیک به اتمام است، اما نیازمند دریافت تأییدیه‌هایی از موسسات مرتبط ناظر و سهام‌داران Yahoo است.
اما موضوع قدری جدی‌تر به نظر می‌رسد. هکر این ماجرا، ادعا کرده است که داده‌های ۲۰۰ میلیون کاربر این سرویس را از سال ۲۰۱۲، در زیرزمین اینترنت به قمیت ۱۸۰۰ دلار فروخته است.
در حال حاضر، Yahoo تنها اعلام کرده است که از چنین ادعایی آگاه است، اما صریحا آن را تأیید نکرده و در حال انجام تحقیق بر روی موضوع است. حداقل کاری که Yahoo در چنین شرایطی می‌تواند انجام دهد،‌ درخواست تغییر رمز ورود کاربران است.
تأیید نکردن چنین رخ‌دادی از سوی Yahoo، نکته‌ی منفی دیگری در کارنامه‌ی Marissa Mayer می‌باشد. عدم توانایی وی به ایجاد تغییرات و نوآوری، نهایتا منجر به فروش Yahoo گردید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Yahoo می‌گوید اسکنر ایمیل‌ها یک ابزار امنیتی بوده است