ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

وزیر ارتباطات با انتقاد از رقم پیشنهادی بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال ۱۳۹۸، گفت: امسال اعداد خوبی برای حمایت از پژوهش در بودجه این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، در نشست تخصصی اساتید دانشگاه علم و صنعت در مورد توسعه تعاملات دانشگاه در حوزه فناوری، گفت: بر اساس سیاست های ما و مجموعه وزارت ارتباطات از پژوهشگاه خواسته‌ایم که بیشتر به مدیریت پژوهش بپردازد تا اینکه به طور مستقیم وارد این عرصه شود.
وی افزود: در همین راستا امسال نیز اعداد خوبی برای حمایت از پژوهش در بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است. هر چند در مجموع نسبت به بودجه وزارتخانه کم لطفی‌هایی شده است.
وزیر جوان دولت تدبیر و امید بار دیگر با انتقاد از بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال ۱۳۹۸ گفت: ما موضع می‌گیریم و منتقد بودجه پیشنهادی هستیم که نشان از آن دارد بی کار ننشسته‌ایم و همچنان تلاش می‌کنیم سهم خود را از بودجه سال آینده دریافت کنیم.
آذری جهرمی با اشاره به حمایت های وزارت ارتباطات از دانشگاه علم و صنعت در زمینه پروژه‌های تحقیقاتی گفت: بودجه تخصیص یافته به دانشگاه علم و صنعت در سال گذشته در مجموع ۲ میلیارد تومان بود که به غیر از حوزه ماهواره در حوزه‌های دیگر از جمله ICT از آن حمایت کردیم. اما این پژوهش‌ها در حوزه صنعت مورد استفاده قرار نگرفته است. یعنی خوب روی آن‌ها تبلیغ نشده است، روی سایت قرار گرفته اما کسی که باید استفاده کند، نمی‌داند واقعا چنین پروژه ای وجود دارد و کاری به این مهمی در این دانشگاه انجام گرفته است.
عضو کابینه دولت دوازدهم با انتقاد از پروژه‌هایی که امکان ورود به عرصه صنعت را پیدا نکرده است گفت: آنچه امروز ما شاهد بودیم پروژه‌هایی بودند که روی ارایه آن‌ها به بازار کار تبلیغاتی و بازاریابی مناسبی نشده است. ضروری است روی تبلیغات هوشمند، آگاهی‌بخشی و بازاریابی کار بیشتری صورت گیرد.
آذری جهرمی ادامه داد: این پروژه‌ها طبیعتا تبدیل می‌شوند به محصولاتی که می‌آیند و می‌مانند. ما هم منابع حمایتی را داده‌ایم و پژوهش‌گر هم دانش خود را به کار برده و محصول را ساخته است اما لذت بهره‌برداری را نمی‌برد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه