ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ آذر

به گزارش ایلنا، عضو کارگروه ماینینگ اظهار داشت: ناپایداری شبکه و کمبود منابع تولید برق به عنوان دلیل وزارت نیرو پذیرفتنی نیست زیرا حدود ۱۳ هزار مگاوات ظرفیت تولیدی کشور عموما به صورت دستوری و خارج از روند تعمیرات نیروگاهی مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد تا حاشیه امنی برای ایام پیک سال که حداکثر ۳۰۰ ساعت است ایجاد کنند.
عباس آشتیانی عضو کارگروه ماینینگ انجمن بلاکچین در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات استخراج رمزارزها اظهارداشت: به رغم تاکید رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در مصوبه دولت هیچ اشاره‌ای به جهت تعیین تکلیف فعالان سابق این صنعت نشده است به صورتی که در شرایط کنونی تمام صنعتگران جامعه با سرمایه‌ای بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان بلاتکلیف بوده و با برخوردهای امنیتی مواجه می‌شوند.
وی افزود: از مصوبه چنین برمی‌آید که وزارت نیرو تنظیم کننده و مشوق هیات وزیران بوده و مستندات غیرکارشناسی کارشناسان وزارت نیرو و توجیهات در خصوص تعرفه موجب اقنای اذهان عمومی بخصوص فعالان صنعت نبوده و این مصوبه مانند سد عظیمی در راه صنعت و تولید کشوراست.
آشتیانی خاطرنشان کرد: رشد صنعت برق صنعتی نمایانگر رشد اقتصادی هر کشور است تعیین تعرفه خاص برای یک صنعت مثل استخراج رمزارزها بر مبنای استدلالات غیرعلمی مانند سوددهی یا میزان درآمد و بدون توجه به فاکتورهای متغیر موثر بر تولید و ریسک‌پذیری در این صنعت بدعتی خطرناک برای کل صنعت و اقتصاد کشور است که جایگزین روش‌های معمول و قانونی شده است.
وی گفت: امکان فعالیت از عموم بخش خصوصی صنعت استخراج کاملا سلب شده به نحوی که اجرای مصوبه و تعرفه‌های اعلامی نتیجه‌ای جز ریشه‌کنی این صنعت یا ایجاد انحصار برای اقشاری خاص به همراه نخواهد داشت.
عضو کارگروه ماینینگ در ادامه اظهار داشت: ناپایداری شبکه و کمبود منابع تولید برق به عنوان دلیل وزارت نیرو پذیرفتنی نیست زیرا حدود 13 هزار مگاوات ظرفیت تولیدی کشور عموما به صورت دستوری و خارج از روند تعمیرات نیروگاهی مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد تا حاشیه امنی برای ایام پیک سال که حداکثر 300 ساعت است ایجاد کنند. همچنان که از ظرفیت محبوس تعدادی نیروگاه بهره‌برداری نمی‌شود که تمام موارد نشان از عدم مدیریت هوشمند منابع و صنعت برق کشور و بیت المال است.
وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد تامین برق با تعرفه صنعتی مانند همه صنایع و دریافت مالیات بر درآمد توسط دولت یا اعطای مشوق برای تولید برق استخراج با تعرفه‌های گاز موجود از جمله کمترین و ساده‌ترین پیشنهادات فعالین این صنعت است.
آشتیانی گفت: با لحاظ تمام موارد فوق سرمایه‌های فعلی در حال تلف شدن و کشور در حال محروم ماندن از این فرصت بی‌بدیل است که امید است با اقدامات عاجل زمینه تعیین تکلیف تجهیزات موجود و اصلاح تعرفه برای سربازان جنگ اقتصادی فراهم شود.
وی تاکید کرد: ما همان طور که تاکنون با تمام توان پیگیر منافع ملی کشور در این صنعت بوده‌ایم آمادگی کامل خود را برای ارائه راهکارهای مبتنی بر مفروضات واقعی در جهت توسعه و استفاده از ظرفیت‌های موجود اعلام می‌کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه