ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۵ خرداد

۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مودی مالیاتی تا پایان سال ۹۷ با بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تراکنش مالیات خود را به صورت آنلاین پرداخت کرده‌‌اند.

به گزارش پیوست مدیر امور هماهنگی و اجرایی طرح جامع مالیاتی با بیان این مطلب در گفت‌وگو با پیوست گفت: «تا پایان سال ۹۷ حدود ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مؤدی در سامانه جامع مالیاتی پیش‌ثبت‌نام‌ کردند. از این تعداد ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مؤدی پس از تایید احراز هویتشان ثبت‌نام خود را نهایی کردند. همچنین در کنار فرآیند ثبت‌نام الکترونیکی، روند بررسی اعتبارسنجی میدانی نیز برای تائید این اطلاعات انجام می‌شود.»
براساس اظهارات محمد ضا احمدی مودیان مالیاتی از طریق این سامانه مالیات خود را نیز الکترونیکی پرداخت می‌کنند از همین رو تا پایان سال ۹۷ در حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تراکنش در این سامانه به ثبت رسیده‌ است.

او با اشاره به خدماتی که از طریق سامانه جامع مالیاتی به مودیان ارائه می‌شود افزود: «ما در طرح جامع مالیاتی خدمات الکترونیکی به مؤدیان عرضه کردیم تا مراجعه آنها به صورت حضوری کاهش یابد. مانند ثبت‌نام الکترونیکی و ارسال اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی که سالانه بالغ بر ۶ میلیون اظهارنامه الکترونیکی در منابع مختلف مالیاتی اخذ می‌شود.»

سامانه نرم‌افزاری یکپارچه مالیاتی از سال ۱۳۹۴ با بارگذاری حدود ۱۰ درصد پرونده‌های مالیاتی آغاز به کار کرد و حالا  مؤدیان با ثبت‌نام الکترونیکی در این سامانه مالیاتی می‌توانند از مزایای قوانین مالیاتی بهره‌مند شوند.

احمدی تعداد اظهارنامه‌های الکترونیکی که سالانه از طریق سامانه جامع مالیاتی برای سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود را بالغ بر ۶ میلیون اظهار نامه عنوان کرد و گفت: «اگر به این تعداد معاملات فصلی را نیز که به صورت الکترونیکی به این سازمان ارسال می‌شود را اضافه کنیم می‌توانیم بگویم هر سال بالغ بر ۶۰ میلیون رکورد اطلاعاتی دریافت می‌کنیم.»
به گفته احمدی حتی اعتراض و شکایت‌ها نیز به صورت الکترونیکی در این سامانه ثبت‌ می‌شود و از زمان راه‌اندازی سامانه تا ۶ ماه گذشته حدود ۵۷ هزار و هفت اعتراض و شکایت در سامانه جامع مالیاتی ثبت شده است.

بر اساس گفته‌های احمدی این سامانه موجب جلوگیری از فرار مالیاتی هم شده است. مدیر امور هماهنگی و اجرایی طرح جامع مالیاتی در توضیح این مطلب گفت: «شناسایی مودیان اقتصاد پنهان از مزایای این سامانه است و تا پایان سال ۹۷ در حدود ۲ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۸۹، بسته اطلاعاتی فاقد پرونده شناسایی شده است.»

 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه