ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه باید در زمینه‌ی فضای مجازی، سوادآموزی کنیم که جوانان چگونه از این فضا به نحو احسن برای خود و خانواده و کشور استفاده کنند، گفت: دولت مصمم است هم شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کند و هم معتقد است در این زمینه انحصار معنا ندارد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری در دومین نشست خبری خود در دولت دوازدهم هم‌زمان با ایام دهه‌ی فجر با تأکید بر اینکه فضای مجازی را باید به یک فرصت بزرگ تبدیل کنیم، گفت: دولت مصمم است شبکه‌های اجتماعی داخلی و پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کند و امروز اگر در کل شبکه یا فضای مجازی یا اینترنت را در کنار هم قرار دهیم، فضای مهمی برای ماست چراکه در حال حرکت به سمت دولت الکترونیک هستیم. 
وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ی ارتباط بهتری با دنیا داشته باشد و اطلاعات و دانش روز دنیا را دریافت کند، باید به این فضا اهمیت دهیم، افزود: این فضا برای مشاغل بسیار مهم است چراکه وزیر ارتباطات به من اعلام کرده که در دو سال گذشته 200 هزار شغل در فضای مجازی به وجود آمده است که به تعبیری موبایل محور است. 
روحانی با اعلام اینکه در حال گسترش نسل سوم و چهارم موبایل تقریباً در سراسر کشور هستیم و به هر استانی می‌رویم شهرهای جدیدی زیر این پوشش قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اهدافی که دنبال می‌کنیم اهداف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی وهم اهداف سیاسی است. امروز شما مشاهده می‌کنید که رئیس‌جمهوری آمریکا توئیتی می‌زند و میلیون‌ها نفر به آن پاسخ می‌دهند و گاهی این کار باعث می‌شود که عقب‌نشینی کند یا از توئیتی که زده از مردم یا مسلمانان عذرخواهی می‌کند. 
رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: این نشان از آن است که این فضا، در دنیای سیاست خارجی یک بازیگر عمده شده است و در سیاست داخلی یک بازیگر عمده است و در مسائل اقتصادی روزبه‌روز آثار این شبکه‌های اجتماعی بیشتر خواهد شد. 
رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه دولت مصمم است که هم در زیرساخت و هم در زمینه‌ی محتوا و هم در زمینه‌ی پلتفرم‌هایی که نیاز داریم، به سمت توسعه حرکت کند، گفت: به همین دلیل هم پهن باندها را می‌بینید هم‌ پهنای باند را نسبت به ابتدای دولت یازدهم مشاهده می‌کنید. شاید قبلاً برای یک فیلم کوتاه نیم ساعت معطل می‌شدید اما الآن می‌بینید چند ثانیه بیشتر نباید وقت بگذارید، این‌ها همه کاری است که انجام‌ گرفته شده است. 
رئیس‌جمهوری با اشاره به کارهای بسیار خوبی که در زیر ساخت انجام‌ شده، خاطر نشان کرد: در شبکه‌ی ملی اطلاعات که دنبال می‌کنیم قدم‌های خوبی برداشته‌ شده است و دولت مصمم است هم شبکه‌های اجتماعی داخلی و پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کند و هم معتقد است در این زمینه انحصار معنا ندارد. 
وی با بیان اینکه اگر بنا باشد یک اپلیکیشنی و پیام‌رسانی بخواهد همه‌ی فضا منحصراً در اختیار او باشد، این به نفع کشور نیست و انحصار نادرست است، افزود: باید شبکه‌های مختلف خارجی و داخلی و اپلیکیشنی‌های مختلف و پیام‌ رسان‌های مختلف حضور داشته باشند و مردم باید استفاده کنند که آثار اصلی آن آثار فرهنگی و اجتماعی است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه اگر در این فضا از همه‌ی توان خود استفاده کنیم این فضا برای ما چالش و تهدید نمی‌شود، گفت: ما باید این فضا را به یک فرصت بزرگ تبدیل کنیم. آن دوره‌ای که بگوییم این را ببندیم و آن را فیلتر کنیم و آن‌ یکی را از پشت‌بام (که البته مقصود من دیش است نه آدم) پایین بیندازیم، گذشته است و باید برویم در زمینه‌ی فضای مجازی سواد آموزی کنیم که جوانان چگونه از این فضا به نحو احسن برای خود و خانواده و کشور استفاده کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه