اپلیکیشن
مصطفی طبری۰:۲۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۲ تير

مشکل تاخیر صوتی از روز اول در اندروید وجود داشته و با اینکه این مشکل باید در نسخه آبنبات چوبی برطرف می شده اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.
براساس نتایجی که توسط موسسه Nervous Systems منتشر شده، اکثر گوشی های هوشمند اندروید مشهور هنوز فاصله زیادی تا پردازش لحظه ای صدا و ارائه ی آن از طریف بلندگو یا فیش هدفون دارند. اطلاعات این تست توسط اپلیکیشن اندازه گیری SuperPowered ثبت شده و نتیجه تست بر روی 20 گوشی برتر را نشان می دهد.
گفتنی است که حس شنوایی در حدود 20 میلی ثانیه تاخیر صوتی را تشخیص می دهد و بیشتر از آن مغز اینطور گمان می کند که دو صدای متفاوت را شنیده است. توجه کنید که این تست تنها یک مرحله ای بوده و هیچ پردازشی هم بر روی اصوات صورت نگرفته است. با این حال هنوز هم بهترین گوشی های اندرویدی نتوانستند در محدود 5 تا 20 میلی ثانیه قرار بگیرند و بهترین زمان تاخیر کسب شده 60 یا 70 میلی ثانیه را نشان می دهند.


البته از زمان انتشار اندروید آبنبات چوبی بسیاری از گوشی ها یک بهبود بیش از 40 میلی ثانیه ای را تجربه کرده اند اما با این حال هنوز هم نتایج بدست آمده با پردازش لحظه ای یا real-time فاصله زیادی دارند. همچنین دستگاه های اپل نیز در این تست عملکرد خوبی نداشته اند و زمان تاخیری بیش از 10 میلی ثانیه را بدست آورند. باتوجه به تمام بهبودهای صورت گرفته حتی نکسوس 5 هم نتوانست به امتیاز مطلوبی دست پیدا کند.
سامسونگ از SDK تخصصی خود برای آدرس دهی مستقیم تاخیرها از فیش هدفون به اپلیکیشن های اندرویدی استفاده می کند و بدین ترتیب گوشی های هوشمندش زمان تاخیر قابل قبول تر 10 الی 15 میلی ثانیه ای را ثبت کرده اند.
البته باید توجه داشته باشید که این تاخیرهای صوتی در استفاده های روزمره احتمالاً مشکلی برای شما بوجود نخواهند آورد اما باعث می شوند اپلیکیشن هایی که نیاز به پردازش لحظه ای صدا دارند، نتوانند در اندروید عملکرد قابل قبولی ارائه کنند. نکته ناامید کننده این است که سال ها پس از بروز این مشکل، گوگل هنوز نتوانسته آن را بطور کامل برطرف کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل SDK بهبود یافته Cardboard به همراه قابلیت Street View را منتشر کرد