تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۳۱ فروردين

اولین نمونه ماژول بدن انسانی رباتی است که توسط کورنلیس ولاسمن ساخته شده است .او می گوید شکل این ربات زاییده ی افکار اوست و می تواند حرکت کند و نفس بکشد در واقع می تواند گفت او یک ماژول زنده است.
فرانک اشتاین به واقعیت پیوست
این باور کردنی نیست: دانشمندان این ماژول را به نیم تنه بالایی این ربات متصل کرده اند در نتیجه او می تواند راه برود، نفس بکشد و خون و عروق در بدن او گردش داشته باشد.
پس از اتصال قسمت بالایی تنه به بخش پایینی و اتصال دست ها او توانست بر روی یک میز فلزی بخزد.
ولاسمن عنوان می کند که بدن انسان یک سیستم بیولوژیک منسوخ دارد که با توجه به زمان تکامل نیافته است. هر روز میلیون ها نفر از مردم جهان با مشکلاتی در ارگانیسم بدن خود مواجه می شوند. او می گوید می توان قسمت های از بین رفته بدن انسان را با سلول های زنده جایگزین کرد. این دانشمند در نظر دارد که با روش هایی مقرون به صرفه می توان ماژول ها را جایگزین اندام های طبیعی نمود. او و همکارانش قصد تولید های سلول زنده انسانی را در آزمایشگاه تخصصی خود دارند.
مغز الکترونیکی این سیستم را مدیریت می کند که باعث می شود خون از طریق عروق گردش کند. و عملکرد بدن را از طریق سلول های عصبی به مغز منتقل می کتد. هر ماژول می تواند به راحتی حذف و نمونه ای حتی کامل تر جایگزین آن گردد.
فکر کنید، اگر این کار محقق گردد می توان در آزمایشگاه یک قلب یا کبد جدید و حتی یک دست تولید کرد. علاوه بر این می توان دستی جدید برای تغییر آناتومی بدن تولید کرد و تمام داستان های تخیلی در آینده ای نزدیک به واقعیت بدل خواهد شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تماشا کنید: باتری جاذبه ای که با نیروی باد شارژ می شود