سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

انویدیا معماری Turing جدیدش همراه با جزئیاتی از اولین GPUهای استفاده شده در آن را معرفی کرد. Turing شامل سخت‌افزار "RT Core" اختصاصی است که طراحی شده تا ردیابی پرتو را انجام دهد، فناوری پیچیده‌ای که می‌تواند افکت‌های نوری بسیار واقع گرایانه‌ای را ارائه دهد. انویدیا Quadro RTX جدید مبتنی بر Turing را "اولین کارت گرافیکی ردیابی پرتو جهانی" می‌نامد و ادعا می‌کند که این بزرگ‌ترین جهش شرکت از زمان معرفی CUDA در سال ۲۰۰۶ است.
محصولات Quadro RTX برای استفاده‌های حرفه‌ای با کیفیت و نه بازی‌سازی در نظر گرفته شده‌اند – Quadro RTX 8000 زمانیکه برای فروش در پایان سال عرضه شود، ۱۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. این پرچمدار جدید یک GPU با ۴۸ گیگابایت حافظه‌ی جدید GDDR6، دارای ۴۶۰۸ هسته‌ی CUDA، و ۵۷۶ هسته‌ی Tensor دارد. ظرفیت ردگیری پرتو آن ۱۰ گیگاری (gigaray) در ثانیه است، و عملکرد محاسباتی آن تا ۱۶ ترافلاپس (teraflops) می‌رسد. کارت‌های گرافیک جدید از رابط Nvidia NVLink برای ارتباط دادن چندین کارت استفاده می‌کنند، همچنین استاندارد جدید VirtualLink را پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند هدست‌های واقعیت مجازی را بر روی یک کابل مجزای USB-C اجرا کند.
انویدیا از محصولات جدیدش در کنفرانس SIGGRAPH رونمایی کرد، کنفرانسی که هدفش حرفه‌ای‌های گرافیک‌های کامپیوتری است. با این حال، هفته‌ی آینده نمایشگاه Gamescom است و انتظار می‌رود انویدیا نسل بعدی کارت‌های گرافیکی بازی‌ GeForce مختص مصرف‌کننده را معرفی کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه