سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ دي

انویدیا به تازگی با رونمایی از واحد پردازنده‌ی گرافیکی GeForce RTX 2090 اعلام کرد فناوری گرافیک‌های رهگیری نور لحظه‌ای‌اش را برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ جای می‌دهد. بسته به اینکه چگونه یک سازنده‌ی کامپیوتر سیستم را طراحی می‌کند، این تراشه می‌تواند برای لپ‌تاپ‌ها یا دسکتاپ‌ها استفاده شود.
تراشه‌های جدید نسخه‌های کارامدتری از سری‌های GeForce RTX هستند که این شرکت پاییز گذشته از آن‌ها رونمایی کرد. این تراشه‌ها با فناوری Nvidia Max-Q برای گوشی‌های موبایل بهینه‌سازی شده است که دستگاه فرد را برای بازی‌ها به مطلوبیت بیشتری می‌رساند. در رویداد رونمایی، این شرکت تعدادی از نمونه‌های بازی‌ها مانند Battlefield V و Anthem را نمایش داد که با نسخه‌ی GeForce RTX 2090 این تراشه ها اجرا می‌شدند.
تراشه‌ی جدید قادر بود بازی Battlefield V را با تکنیک رهگیری نور لحظه‌ای (RTX) با بیش از ۶۰ فریم در ثانیه اجرا کند. این پردازنده از هفته‌ی آینده به صورت باندل با یکی از دو بازی Anthem و Battlefield V و به قیمت ۳۴۹ دلار عرضه می‌شود. انویدیا اعلام کرد به زودی ۴۰ لپ‌تاپ جدید مبتنی بر فناوری RTX در دسترس خواهند بود.
تکنیک رهگیری نور لحظه‌ای برخی اثرات واقع گرایانه‌ی باورنکردنی همچون بازتاب نور از روی خودرو در بازی ویدئویی Battlefield V اخیر از Electronic Arts را ممکن می‌سازد. هنوز بازی‌های زیادی از مزایای این تکنیک بی‌بهره هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه