کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ اسفند

انویدیا موافقت کرد به قیمت ۶.۹ میلیارد دلار، Mellanox را خریداری کند، کارشناسان این شرکت تراشه‌ساز می‌توانند به انویدیا برای ورود به بازار در حال رشد اجزا مرکز داده کمک کنند.
این معامله که بزرگ‌ترین خرید انویدیا تاکنون است با هدف شتاب دادن به حرکت در جهت یکی از موفق‌ترین ابداعات کارشناس ارشد اجرایی شرکت، Jensen Huang است. بنیانگذار این شرکت در طول سه سال گذشته با تشویق و متقاعد کردن صاحبان مراکز داده به این سمت که تراشه‌های این شرکت بهترین راه حل برای پردازش روز افزون حجم زیادی از اطلاعات مورد نیاز برای کار هوش مصنوعی، همچون تشخیص تصویر هستند، چندین میلیارد دلار کسب کرد.
Huang در مصاحبه‌ای گفت: "مرکز داده هم اکنون مهم‌تر از هر دوره‌ای است." گفته شده برنده شدن انویدیا در مناقصه‌ی خرید این شرکت که در کار ساخت تراشه‌ها برای سرعت بخشیدن به روند جابجایی اطلاعات در بین سرورهای محاسباتی است، رقبایی همچون اینتل را پشت سر می‌گذارد. هم‌اکنون ارزش بازار شرکت Mellanox در سال جاری و پیش از اعلام این معامله، ۱۸ درصد رشد داشته است. سهام انویدیا هم با ۴.۸ درصد رشد در ساعت ۱۱:۳۸ دقیقه به وقت محلی، روز دوشنبه در نیویورک به ۱۵۷.۷۹ دلار رسید.
رشد تولید اطلاعات به معنای کار بر روی هوش مصنوعی و پایگاه‌های داده، نیاز به تقسیم شدن بین چندین کامپیوتر دارد. Huang گفت، این کار به سادگی با استفاده از یک پردازنده‌ی سریع عملی نیست.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه