گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

Jeff Bezos و همسرش، MacKenzie، مبلغ 33 میلیون دلار کمک هزینه‌ی تحصیلی به 1000 فارغ‌التحصیل دبیرستانی اهدا می‌کنند که والدینشان به صورت غیر قانونی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و در غالب برنامه ی DACA تنها اجازه‌ی موقت برای تحصیل را دارند.
کمک مالی Bezos در غالب TheDream.US، تامین هزینه‌های تحصیلی برای «آرزوکننده‌های بزرگ» است. این سازمان که کمتر از چهار سال از عمرش می‌گذرد، اعلام کرد که این بزرگ‌ترین کمک مالی است که تاکنون دریافت کرده است. TheDream.US که با 70 کالج ارزان قیمت در 15 ایالت آمریکا همکاری می‌کند، به هر دانشجو برای مدت چهار سال 33 هزار دلار برای پوشش شهریه، هزینه‌های زندگی و کتاب می‌دهد.
همین چند روز قبل بود که Bezos با درآمد خالصی به ارزش ۱۰۵/۱ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد لقب گرفت، البته در زمان انتشار این خبر، ارزش درآمد وی به 108 میلیارد دلار رسیده است. کمک هزینه‌ی تحصیلی Bezos در زمانی ارائه می‌شود که کنگره و کاخ سفید در حال مبارزه درباره‌ی آینده‌ی DACA هستند. از سال 2012،به میزان 800 هزار مهاجر غیر قانونی وضعیت DACA را پیدا کرده‌اند. اما این شرایط آن‌ها را واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی و وام‌های فدرال، و کمک‌های ایالتی در 44 ایالت نمی‌کند.
در حال حاضر 2850 دانش‌آموز در غالب این طرح در کالج ثبت نام کرده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه