کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

بر طبق گزارش جدیدی از CNBC، اوبر آماده می‌شود تا کسب‌وکار آسیای جنوب شرقی خود را به Grab واگذار کند. هدف هم تبادل سهام با این شرکت اشتراک‌گذاری خودروی سنگاپوری است که حضور قدرتمندی در منطقه دارد. این داستانی ناآشنا برای اوبر نیست، این شرکت در آگوست سال 2016 تجارت چینی خود را به Didi فروخت که معامله‌ای پایاپای بود.
این مثال‌ها بدین معنا است که اگر چه اوبر در حال از دست دادن بازارهایی است اما به دنبال گرفتن سهم‌هایی از شرکت‌های محلی است، چراکه این شرکت‌های محلی به عنوان موانعی برای توانایی گسترش جهانی این شرکت هستند.
دارا خسرو شاهی، مدیرعامل اوبر در کنفرانس تکنولوژی و اینترنت Goldman Sachs گفت: چنانچه اوبر قصد کند می‌تواند سودآور باشد، اگرچه این کار مستلزم سرمایه‌گذاری سنگین در بازارهای نو ظهور و فناوری جدیدی مانند رانندگی اتوماتیک است. اوبر در سراسر جهان حضور دارد، اما با رقابت‌های شدیدی در جنوب شرق آسیا از طرف Grab و پیش از آن Didi مواجه است. خسروشاهی اذعان کرد که عاقلانه‌تر است تلاش کنیم سهم‌هایی در شرکت‌های محلی اشتراک‌گذاری خودرو مانند Didi و Yandex داشته باشیم.
کار خسروشاهی از زمان پیوستن به اوبر اساسا تلاش برای بیرون راندن شرکت از جایگاه منفی‌اش و گنجاندن در مسیری است که آن را به کسب‌وکاری تبدیل کند که بتواند در سال 2019 اولین عرضه‌ی عمومی سهام‌اش را داشته باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه