ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر

تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران صبح امروز در محل معاونت علمی با حضور دکتر سورنا ستاری و محمدعلی افشانی منعقد شد.
این تفاهم‌نامه برای تسهیل استقرار استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده و ایجاد مراکز فناوری و کارخانه‌های نوآوری در بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و پهنه‌های صنعتی متروکه شهر تهران و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در حوزه‌ی فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان منعقد شده است.
استفاده از ظرفیت‌های موجود شهر تهران در شناسایی و واگذاری ساختمان‌ها و پهنه‌های صنعتی متروکه با فضاهای قابل‌استفاده در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری برای میزبانی استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها باهدف بهره‌برداری اثرات توسعه‌ای و ارزش‌افزوده حاصل از استقرار آن‌ها در راستای بازآفرینی شهری از اهداف این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.
همچنین توسعه‌ی زیست‌بوم نوآوری و فناوری به‌ منظور توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان و استفاده از قابلیت‌های کلان‌شهر با تاکید بر توانمندسازی ساکنان بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.
ترویج و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی، جریان‌سازی و بهره‌برداری از اثرات توسعه‌ای و ارزش‌افزوده‌ی (اقتصادی-اجتماعی و اشتغال آفرینی) استقرار استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در راستای بازآفرینی فضاهای متروکه شهری-صنعتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.
معاونت علمی در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه متعهد به «شناسایی شرکت‌های دارای صلاحیت و معرفی آن‌ها به شهرداری»، «اولویت‌دهی به استارتاپ‌های فعال در حوزه‌ی مدیریت شهری و حوزه‌های مرتبط برای استقرار»، «ارزیابی عملکرد شرکت‌های استقراریافته در بازه‌ی زمانی شش‌ماهه» و «همکاری و مساعدت در بازسازی و بازآفرینی پهنه‌های صنعتی متروکه برای استفاده استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان» است.
تمامی هزینه‌های تسهیل‌گری در حوزه‌ی ارزیابی و انتخاب استارتاپ‌ها و نظارت بر فعالیت و ارزیابی عملکرد آن‌ها به عهده‌ی معاونت علمی است و کمیته‌ی راهبری بر اساس برنامه‌های موجود یا پیشنهادهای جدید ارایه‌ شده چگونگی و میزان اعتبارات مورد نیاز موضوعات تفاهم‌نامه را با مجوز از مراجع ذیصلاح و ذی‌ربط تعیین و تامین می‌کند.
زمان شروع همکاری مشترک در قالب این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا به مدت ۴ سال است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه